וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: 100 מיריבי אחמדינג'ד במעצר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.6.2009 / 10:09

לפי דיווחים בטהרן, בין העצורים גם אחיו של הנשיא לשעבר חתאמי. בנוסף, נותקו רשתות קשר כדי למנוע ארגון הפגנות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

לפחות עשרה מנהיגים משני ארגונים רפורמיסטים באירן, שהביעו תמיכה במועמד הרפורמיסט לנשיאות מיר חוסיין מוסאווי, נעצרו אמש – כך דיווח (ראשון) גורם בכיר באחד הארגונים לסוכנות הידיעות הצרפתית. מבין העצורים סגן שר הפנים לשעבר מוסטפא תאג' זאדה, סגן שר החוץ לשעבר מוחסן אמין זאדה ועבדאללה רמדאן זאדה, דוברו לשעבר של הנשיא הרפורמיסט לשעבר מוחמד חאתמי.

במקביל דווח, כי כוחות הביטחון האירנים עצרו מעל מאה מתומכיו של מוסאווי, שהפסיד בבחירות באירן, לאחר שהתפרעו ברחובות טהרן במחאה על הפסד מוסאווי. על פי הדיווח באחת מסוכנויות הידיעות, בין העצורים גם אחיו של הנשיא לשעבר מוחמד חאתמי. הבוקר נרשמה רגיעה יחסית בעימותים בין תומכי מוסאוי לבין כוחות הביטחון. בנוסף ניתקו השלטונות אמצעי קשר כגון טלפונים סלולריים ורשתות חברתיות באינטרנט כדי למנוע מהרפורמיסטים לארגן הפגנות.

על פי דיווחים מאירן, העימותים שפרצו אתמול עם היוודע ניצחונו הסוחף של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד בבחירות לנשיאות הם העימותים הקשים ביותר שהיו במדינה מאז מהומות הסטודנטים ביוני 1999. אלפי מפגינים יצאו אתמול לרחובות וקראו קריאות נגד אחמדינג'ד "הדיקטטור" שניצח, לטענתם, על ידי זיוף מכוון של התוצאות.

אתמול הוכרזו רשמית תוצאות הבחירות באירן. על פי ועדת הבחירות המרכזית, אחמדינג'ד גרף 62.6% מכלל קולות הבוחרים, ומוסאווי השיג 33.75% ונחל הפסד צורב. בתגובה יצאו אלפי תומכים של מוסאווי לרחובות במחאה על זיופים בבחירות. לפי מספר דיווחים, שלושה מפגינים נהרגו בעימותים ו-150 נוספים נפצעו. עוד דווח, כי השלטונות הטילו מעצר בית על מוסאווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully