וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: ייאסר ייבוא פרוות לישראל

14.6.2009 / 9:33

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום בכנסת את הצעת החוק האוסרת יבוא פרוות כלבים, חתולים וארנבות לישראל

כארבעה חודשים לאחר שנחשפה על ידי אגודת צער בעלי חיים תל אביב וערוץ 10 תופעת השימוש בפרוות כלבים בבגדי רשתות שונות בישראל, אישרה היום (ראשון) ועדת השרים לחקיקה בכנסת את הצעת החוק של ח"כ רונית תירוש בדבר תיקון לחוק צער בעלי חיים הנוגע לאיסור יבוא פרוות כלבים, חתולים וארנבות לישראל.

השימוש בפרוות כלבים בתעשיית הביגוד נעשה ללא ידיעתם של המשווקים (לטענתם) וללא ידיעתם של הצרכנים. הפרוות, המגיעות ממזרח אסיה ובעיקר מסין, מופשטות מעורם של בעלי החיים, לעתים כשעודם בחיים, לצרכי אופנה בלבד ומשום שפרוותם זולה. "תעשיית הפרוות בארצות מזרח אסיה גורמת לרציחתם על לא עוול בכפם של כ-2 מיליון בעלי חיים בשנה. עלינו כחברה לנסות ולמנוע רצח מיותר זה", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

שר החקלאות, שלום שמחון, שמשרדו ממונה על חוק צער בעלי חיים, תמך בחוק ואמר כי יש להרחיבו, כך שייאסר ייבוא פרוות מכל העולם ולא רק מארצות מזרח אסיה, ולאסור גם על סחר ושיווק פרוות בתחומי ישראל. בנוסף, אמר שמחון כי יש להרחיב הגדרת "פרווה" גם לעורות ופרוות של חיות מחמד נוספות וחיות בר, ולא להסתפק באיסור לייבוא פרוות משיער של כלבים, חתולים וארנבות. "אין סיבה שישראל כמדינה נאורה תחזק באמצעות היתר ייבוא, תעשייה אכזרית כתעשיית הפרוות, שנועדה אך ורק לצרכי מותרות".

(עודכן: 13:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully