וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלים משתלבים

מאי פלטי

21.6.2009 / 15:44

בדירה אחת ברמת אביב גרים שלושה חיילים שמשרתים בתזמורת צה"ל. אחת מהן היא גיה נתן, שעברה לת"א מטבעון בשביל לחוות את העיר שמותר בה הכל. פרק נוסף של עליית הנוער - המדור שמכיר לכם את המהגרים לעיר

גיה נתן, בת 19, חיילת, סטודנטית באקדמיה וצ'לנית מצטיינת, עברה מטבעון לתל אביב לפני שנה. את דירתה ברמת אביב היא חולקת עם שלושה שותפים שהכירה בתזמורת צה"ל. היא חולמת על טיול ארוך ואולי גם לימודים באירופה, אבל לא לפני שתחווה את העיר עד הסוף. "אנשים חושבים שהם צריכים את התקופה הזאת של הבעיטות וההתפרעות ואת החופש הזה של להיות ולעשות הכל" - גם גיה.

מה הביא אותך לתל אביב?

"הסיבות על הנייר הן העובדה שאני משרתת בתל השומר כמוזיקאית מצטיינת ועושה תואר במוזיקה באקדמיה שנמצאת באוניברסיטת בת"א. זו גם הסיבה שאני גרה ברמת אביב, זה מאד קרוב לי לאוניברסיטה, ומאד נוח. בדיעבד, ראיתי שאני מתחילה לחכות למעבר, והיו לי כמובן עוד הרבה סיבות לעבור. נולדתי בתל אביב. חייתי פה עד גיל שנתיים וכשהייתי בת שנתיים ההורים עברו צפונה. בשנה האחרונה המון חברים שלי מהצפון הלכו בדיוק באותו המסלול כמוני, שירות של מוזיקאי מצטיין ולימודים באקדמיה למוזיקה. זה היה מאד טבעי. היום אני גרה עם שותפים מתזמורת צה"ל שאני חולה להם על התחת, הפכנו גם החברים הכי טובים בעולם".

איך תל אביב בהשוואה לטבעון?

"ההורים שלי חיים כבר 13 שנה בטבעון, שם גדלתי. בתל אביב הכל יותר קל. החל מאוטובוסים, AM:PM, מציאת עבודה, להכיר את כל סוגי האנשים. בתל אביב יש באמת הכל מהכל, מגוון של אנשים גדול במיוחד. מצד שני יש גם הרבה צביעות, ניכור, פלצנות בלתי נסבלת. את יודעת, תל אביב. אמרו את זה הרבה לפני ויגידו את זה גם אחרי. טבעון לעומת זאת מאד שקטה, הרבה טבע, הרבה ירוק. חממה מוגנת".

"דברים כמו שיש באזור התחנה המרכזית בתל אביב אין בטבעון, מעבר לעובדה שגם גדלתי לפי ערכי חינוך אנתרופוסופי, שגם היווה סוג של בועה, שמר עלי מפני כל מיני דברים חזקים בעולם. כשהגעתי לתל אביב זה היה כמו להיכנס לעולם חדש".

לטוב או לרע?

"המעבר הוא אחד הדברים הכי טובים שקרו לי בחיים, אני מאד שמחה שהחלטתי לעשות את זה, מעבר לפרקטיקה שעדיף לי לגור פה. אם חס וחלילה יקרה משהו ואצא מהצבא ואפסיק את התואר – מובן שאשאר בתל אביב. אני מרגישה חופש, מרגישה שאני יכולה ללכת עם עצמי עד הסוף מכל הבחינות ומרגישה קצת שיצאתי אל העולם הגדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

את חושבת שתשארי בתל אביב תקופה ארוכה?

"אני חולמת כמו כולם על טיול ארוך באירופה ורוצה גם ללמוד באירופה, אבל אני חושבת שאת תקופת תל אביב, שקשה להיות ישראלי בלעדיה, אני חייבת לעבור".

למה את חושבת שקשה להיות ישראלי בלי "תקופת תל אביב"?

"ישראל היא מדינה קטנה שלא מאפשרת המון בחירה, כמו ארצות הברית למשל. תל אביב היא באמת עיר של צעירים, האופי שלה הוא מאד צעיר. אם מישהו ילך פה עירום עם עלי תאנה על האיברים אף אחד לא ייתן לו יותר ממבט קליל ויסגור עניין. אנשים חושבים שהם צריכים את התקופה הזאת של הבעיטות וההתפרעות ואת החופש הזה של להיות ולעשות הכל".

מה את חושבת על "תל אביביים", או על הסטריאוטיפ?

"חצי מהתושבים, אם לא הרוב, הם לא ממש תל אביביים היות שכמעט כולם עברו ממקומות אחרים, לכן קשה לעשות הכללה. יש בעיר הזאת משהו מאד קסום ושערורייתי ותוך שעתיים אף אחד כבר לא יזכור שום דבר. יש שטחיות בלתי נסבלת לפעמים וקיימת תרבות של לצאת כל ערב ולהרגיש שמשהו קורה, כי יצאנו ונפגשנו ודיברנו על כלום, והכנסנו חומרים שגרמו לנו להרגיש כאילו משהו קורה פה. אני לגמרי חלק מזה, לא אמרתי שלא, וזה חלק מהעניין. זה חלק מלהיות צעיר ומטומטם וזה סבבה".

מה את הכי אוהבת בהוויה התל אביבית?

"משהו שהוא מאד תל אביבי מבחינתי זה לרדת בשלוש לפנות בוקר עם פיג'מה וללכת לקנות חלב. בטבעון בחיים לא הייתי יוצאת ככה מהבית, מעבר לכך שגם לא היה לי לאן ללכת בשעה כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully