וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל על הבחירות באירן: "האיום מתגבר"

רמי שני

13.6.2009 / 13:01

סגן שר החוץ, דני אילון, הבהיר עם זאת שלמשרד החוץ "לא היו אשליות". ח"כ פינס: "הניצחון מקרב את הפצצה הגרעינית לאירן"

תגובות צוננות במערכת הפוליטית בעקבות פרסום תוצאות הבחירות באירן. סגן שר החוץ, דני אילון אמר היום (שבת) כי:"עם פרסום תוצאות הבחירות באירן, על הקהילה הבינלאומית לעצור את הגרעין והטרור האירני לאלתר. בישראל מלכתחילה לא היו אשליות לגבי הבחירות באיראן כיוון שבנושא הגרעין והטרור לא היה הבדל מהותי בין המועמדים. אם היה צל של תקווה לשינוי באירן הרי שבחירתו המחודשת של אחמדיניג'ד מבטאת יותר מכל את הגברת האיום האירני"

ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר כי "תוצאות הבחירות באירן מעידות כי השילטון הצליח לדכא את רצון העם לדמוקרטיה ושלום. זהו משטר טוטליטרי ומסוכן ואין ספק כי ניצחון זה מקרב את הפצצה הגרעינית לאירן. העם האירני החמיץ את ההזדמנות האחרונה לעשות משהו בעצמו וכעת נותר לעולם לטפל בבעיה זו בכל הכלים העומדים לרשותו".

גורם בכיר בירושלים אמר כי תוצאות הבחירות באירן מדאיגות. בקול ישראל דווח כי הבכיר אמר כי אחמדינג'ד הוא המיליטנטי ביותר מבין המועמדים והוא מוביל את אירן לעימות עם המערב.

בהתייחסו לאירן, אמר ח"כ אבי דיכטר (קדימה) במסגרת אירוע "שבתרבות" בבאר שבע כי "צריך להיזהר מלעשות השוואה, עם תקיפת הכור העיראקי ב 1981. זאת מציאות אחרת לגמרי. כל תשתית הגרעין האיראני היא שונה בתכלית" הוא אמר, "ישראל צריכה לסייע למעצמות המובילות. היא לא יכולה להוביל אופנסיבה, לא צבאית ולא כלכלית על אירן. אין לה אפשרות". לדבריו, המדיניות האמריקאית לגבי אירן ותשתית הנשק הגרעינית שלה, היא עמומה מדי. "הסנקציות שארה"ב ניסתה להוביל כשלו שנה אחר שנה. האיראנים לא נרתעים מהמדיניות הזאת שמגיעה מאירופה וארצות הברית. הפגיעה בנשק הגרעיני האירני היא משימה עולמית. זה טילים שכבר היום הם יותר מאלפיים קילומטרים. יש להם מטרות רחוקות יותר מישראל. מבינים את זה גם במצרים, סעודיה, לוב ומדינות אחרות. זה לא איום רק על ישראל, אנחנו מתרכזים באיום עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully