וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בשפרעם כנגד כתבי האישום

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.6.2009 / 12:39

המונים יצאו לכיכר העירייה ומחו על החלטת הפרקליטות להאשים 12 מתושבי העיר במעורבות בביצוע הלינץ' במחבל היהודי נתן זאדה

מאות בני אדם הפגינו בצהריים (שבת) בכיכר העירייה בשפרעם נגד החלטת הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד 12 מתושבי העיר בשל מעורבותם בביצוע הלינץ' בעדן נתן-זאדה שביצע ב-2005 פיגוע בעיר, במהלכו נרצחו ארבעה בני אדם. בין המפגינים גם חברי כנסת, ראשי עירייה ומנהיגי הציבור הערבי. המפגינים אמרו כי הגשת כתבי האישום היא "פשע בלתי נסלח" וקראו לפרקליטות לבטלם.

אחד הנאשמים בלינץ', ג'מיל ספורי, אמר בנאומו בהפגנה כי תושבי שפרעם שיואשמו במעורבות בלינץ' הם הקורבן ולא הרוצח וקרא לפרקליטות לחזור בה מכתבי האישום. יתר הנואמים, ביניהם ראש עיריית נצרת ראמז ג'ראייסי, ראש עיריית שפרעם נאהד חאזם ויו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל מוחמד זידאן, הבהירו כי "הציבור הערבי לא יישב בחיבוק ידיים אל מול הגזענות הישראלית כלפיו".

הנואמים הבהירו כי הציבור הערבי ימשיך למחות עד שיבוטלו כל כתבי האישום כלפי 12 תושבי העיר. חלק מהנואמים אמרו כי הגשת כתבי האישום מהווה "אות קין במצח המדיניות הישראלית שמבחינה בין דם לדם". המשתתפים בהפגנה נשאו שלטים שעליהם נכתב "שפרעם היא הקורבן", "רוצח אחד אבל פושעים רבים", "הפכתם את הקורבן לרוצח ואת הרוצח לקורבן".

ביום שלישי קיימה עיריית שפרעם שביתה כללית במחאה על הגשת כתבי האישום. ראש העירייה נאהד חאזם החליט שלא לכלול את בתי הספר ומוסדות הציבור בשביתה. חאזם גינה את החלטת הפרקליטות ותיאר אותה כהחלטה "לא חכמה". הוא הוסיף ואמר כי מטרת השביתה היא לשלוח מסר להנהגה בישראל להביע התנגדות להחלטה. יו"ר חד"ש מוחמד ברכה אמר בישיבה כי "בשפרעם יש ארבעה קברים של אזרחים חפים מפשע. אילו המותקף היה פלסטיני, היו סוגרים את
התיק כפי שעשו בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully