וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ. קוריאה: "אם יבודדו אותנו - נתקוף"

13.6.2009 / 9:11

צפון קוריאה הגיבה בחריפות להחלטת מועצת הביטחון להרחיב את הסנקציות המוטלות עליה. "נתחיל בהעשרת אורניום"

צפון קוריאה הגיבה הבוקר לראשונה על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להרחיב את הסנקציות המוטלות עליה בעקבות הניסויים הגרעיניים שערכה בסוף החודש שעבר. על פי הודעתה של צפון קוריאה היא מאיימת להגיב בפעולה צבאית אם ארצות הברית ובנות בריתה ינסו לבודד אותה.

שלטונות המדינה הודיעו כי מאז הניסויים הגרעיניים הצליחה המדינה לייצר מחדש יותר משליש מהדלק הגרעיני שבוזבז בזמן ביצוע הניסוי. עוד טוענים השלטונות כי בכוונתם להשתמש בכל הפלוטוניום אותו תכרה מעתה לצרכים צבאיים כמו גם על כוונתה להתחיל בתהליך העשרת אורניום.

אמש החליטה מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות חדשות נגד צפון קוריאה בגין הניסויים האחרונים שערכה המדינה בתחום הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים. 15 חברות המועצה הצביעו פה אחד בעד הרחבת הסנקציות. לפי ההחלטה, חל בין השאר איסור על ביצוע עסקאות נשק עם צפון קוריאה. בנוסף, ניתן יהיה לערוך חיפושים על ספינות צפון קוריאנית החשודות בהפרת האיסור על נשיאת אמצעי לחימה וחומרים גרעיניים. בנוסף הודיעה יפן הבוקר כי בכוונתה להטיל סנקציות משלה על צפון קוריאה. בין היתר צפויה יפן להשעות באופן מוחלט את המסחר בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully