וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם אישר סנקציות חדשות נגד צפון קוריאה

12.6.2009 / 19:12

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה פה אחד להרחיב את הסנקציות נגד המדינה הקומוניסיטית, בעקבות ניסוי הגרעין שערכה

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה הערב (שישי) סנקציות חדשות נגד צפון קוריאה בגין הניסויים האחרונים שערכה המדינה בתחום הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים. 15 חברות המועצה הצביעו פה אחד בעד הרחבת הסנקציות.

לפי ההחלטה, חל בין השאר איסור על ביצוע עסקאות נשק עם צפון קוריאה. בנוסף, ניתן יהיה לערוך חיפושים על ספינות צפון קוריאנית החשודות בהפרת האיסור על נשיאת אמצעי לחימה וחומרים גרעיניים.

בהחלטת מועצת הביטחון נכתב כי האו"ם מגנה בצורה חריפה את ניסוי הגרעין שערכה צפון קוריאה וכן את ניסוי הטילים הבליסטים. בהחלטה קוראות חברות מועצת הביטחון לצפון קוריאה להפסיק את הפעילות הגרעינית ואת פיתוח תוכנית הטילים שלה. בתוך כך, שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר אתמול, כי "לא סביר שצפון קוריאה תגיב במתקפה צבאית להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל עליה סנקציות חדשות בתגובה לניסוייה הגרעיניים האחרונים". עם זאת, הוסיף גייטס כי "אין לפסול אפשרות זו באופן מוחלט".

"מחוייבים לדיפלומטיה"

"אני לא חושב שהיה שינוי בהיערכותו של צבא צפון קוריאה, שינוי שיעיד על כוונה לצאת לפעולה מבצעית", הצהיר גייטס בהגיעו לבריסל לקראת פגישת מועצת הביטחון של האו"ם. "עם זאת פיונג יאנג אינה נוהגת תמיד באופן צפוי", הוסיף.

השליח המיוחד של ארה"ב לשיחות עם צפון קוריאה סטפן בוסוורת' אמר אתמול, כי ארצו מחוייבת לפתרון המחלוקת עם צפון קוריאה באמצעות דיפלומטיה. "העדפה שלנו היא להתחיל בשיחות רציניות, ושהדיפלומטיה תהיה אפקטיבית".

השבוע איימה צפון קוריאה כי לא תהסס להשתמש בנשק הגרעיני שלה "במתקפה חסרת רחמים", אם תוסיף הקהילה הבינלאומית להתגרות בה. ככל הנראה מדובר באיום נגד כוונת הקהילה הבינלאומית להרחיב את הסנקציות על פיונגיאנג, בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה לאחרונה.

זאת הפעם הראשונה שצפון קוריאה מתייחסת לארסנל הגרעיני שלה כאופציה התקפית. היא טענה במשך זמן רב כי תוכנית הגרעין שלה מיועדת להגנה עצמית נגד מה שהיא מכנה "הניסיונות האמריקאים לפלוש לשטחה". "ההרתעה הגרעינית שלנו תהיה אמצעי הגנה חזק, כמו גם אמצעי התקפי חסר רחמים נגד אלו המנסים לפגוע בכבודנו או בריבונות שלנו, אפילו במעט", כך נמסר בהודעה שהפיצה סוכנות הידיעות הרשמית במדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully