וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה לרמטכ"ל: "צה"ל זקוק לצ'יקו תמיר"

12.6.2009 / 11:02

ארבעים קצינים במיל' התגייסו לימינו של תא"ל משה צ'יקו תמיר, וחתמו על עצומה הקוראת לרמטכ"ל להשאיר את תמיר בצה"ל

כארבעים קצינים במילואים חתמו על עצומה הקוראת לרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, להשאיר את תא"ל משה צי'קו תמיר בצה"ל. החותמים הם חניכיו לשעבר של תמיר, אשר שירתו תחתיו בקורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים במילואים, שם שירת תמיר בתפקידו האחרון. העצומה אף נשלחה לשר הביטחון במטרה לשכנע את השניים להשאיר את תמיר בצבא.

בעצומה כתבו הקצינים בין היתר כי הם "מבינים שבמהלך האירוע של תאונת הטרקטורון היתה התנהגות לא תקינה, אבל נשגב מבינתנו כיצד ייתכן שקצין מצטיין וערכי כצ'יקו שדיווח על האירוע למשטרה הצבאית מקבל עונש כה חמור". הקצינים הגדיר את תמיר כ"מפקד מן השורה הראשונה, אשר הפך עבורנו מודל לחיקוי לא רק בתחום המקצועי אלא גם בתחום הערכי".

סרן במיל' איתמר פנץ, מיוזמי העצומה, אמר כי "ברגע ששמענו על פסק הדין החלטנו שצריך לעשות מה שצריך על מנת להשאיר את תמיר בצה"ל". לדבריו, "אין לנו עוד מפקדים בצה"ל בשיעור קומה כמוהו. אדם כזה חייבים להשאיר במערכת. ברור לכולנו שהוא עשה שגיאה והוא צריך להיענש עליה, אך השגיאה שהוא עשה לא הופכת אותו לקצין לא ערכי. למדינה כמו שלנו, עם איומים מכל הכיוונים, אין את הפריבילגיה לוותר על מפקדים כמוהו".

בית הדין הצבאי החליט אתמול בפסק דינו להוריד את תמיר לדרגת אלוף משנה, זאת לאחר שתמיר הורשע שנתן לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי שגרם לתאונת דרכים. הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי התקשר אמש לתא"ל תמיר, ואמר לו כי הוא נעצב לשמוע את גזר הדין הקשה והוא מופתע מעוצמת העונש שהוטל עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully