וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בישראל: אחמדינג'ד טוב ליהודים?

יהושע בריינר

12.6.2009 / 10:03

גורמים מדיניים סבורים כי לישראל יהיה קל יותר להיאבק באירן עם אחמדינג'ד כנשיא. מנגד, יש שמאמינים שצריך להחזיק אצבעות למוסאווי

"אחמדינג'ד עדיף לישראל כנשיא כי משרת את המאבק נגד תוכנית הגרעין האירנית", כך אמרו הבוקר (שישי) בכירים בירושלים. לדבריהם, אם אחמדינג'ד יישאר בתפקידו, יהיה קל יותר להחמיר את הסנקציות נגד טהרן ולהגביר את הלחץ הבינלאומי נגד תוכנית הגרעין האירנית.

מנגד, ראש המוסד לשעבר ד"ר אפרים הלוי העריך הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי עדיף דווקא שמועמד הרפורמיסטים מוסאווי יגבר על בחירות. "אחמדינג'ד היה אמנם המתנה הגדולה ביותר שאירן נתנה לישראל, אבל הוא עשה כבר את שלו וכעת אנו צריכים לייחל לנצחונו של מוסאווי".

ד"ר אפרים קם, סגן ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, לא רואה הבדל גדול בין שני המועמדים. "בשורה התחתונה גם מוסאווי וגם אחמדינג'אד הם אותה גברת בשינוי אדרת", אמר ד"ר קם. לדבריו, "לישראל עדיף שאחמדינג'אד ייבחר. כל העולם יודע שהוא נבל ויהיה לישראל יותר נוח להציג את אירן כמי שמאיימת עליה, כשיש מישהו שמודיע בראש חוצות את דעותיו שכבר למדנו להכיר בארבע השנים האחרונות". ד"ר קם הוסיף כי "אם אירן ממילא הולכת להשגת נשק גרעיני, עדיף לנו שיעמוד שם מישהו שחותר תחת ישראל".

ד"ר קם העריך כי אף אחד מבין המועמדים לא ישיג רוב של למעלה מ-50% ויתקיים סיבוב שני. "אם אחמדינג'אד ינצח, הוא בוודאי לא ישתנה. הוא ימשיך בקו הקיצוני שלו נגד ישראל וארה"ב ויראה בזה מנדט למדיניות שהנהיג בארבע השנים האחרונות" .

באשר למוסאווי, העריך ד"ר קם כי "הוא ייתן במה למחנה המתון באירן אבל בסופו של יום חשוב להבהיר שלא הוא ייקבע את הטון אלא המנהיג הרוחני חמינאי שיהיה הקובע הכמעט בלעדי לאן ינשבו הרוחות". לדבריו, "זה לא שמוסווי הוא שונה בהרבה מאחמדינג'אד בעניין מדיניות החוץ של המדינה: יחסו לישראל הוא שלילי מאוד והוא גם תומך בהמשך פיתוח הגרעין האירני, וייתכן כלפי דיאלוג עם ארה"ב הוא יהיה יותר גמיש. כל המועמדים תומכים בהמשך תוכנית הגרעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully