וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט חזרה לטפס

שמואל שוסטר

11.6.2009 / 23:23

המדדים המובילים בניו יורק התחזקו בעד חצי אחוז. מניית טבע הוסיפה 1.7% וננעלה בשיא של שנה

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. נתוני תעסוקה טובים מהצפוי, יחד עם גידול במכירות הקמעוניות לחודש מאי השרו אווירה חיובית על השווקים האמריקאים ושלחו את המדדים לעליות.

או ג’ונס התחזק ב-0.4% לרמה של 8,770 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.5% לרמה של 1,862 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-0.7% לרמה של 944 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.074% לרמה של 3.86%.

התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים זינקה אתמול לרמה של 3.99%, רמתה הגבוהה ביותר מאז ה-16 באוקטובר. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-30 שנים עלתה אתמול לרמה של 4.83% - רמתה הגבוהה ביותר מאז ה-17 באוקטובר 2007. זאת, בעקבות הערכות המשקיעים כי המיתון בארה"ב יימשך לפחות עד סוף הרבעון הנוכחי ולאחר שהנפקת האג"ח האחרונה של ממשלת ארה"ב רשמה תוצאות מאכזבות. משקיעים זרים, בהם בנקים מרכזיים, רכשו 34.2% מהאג"ח שנמכרו במסגרת ההנפקה.

מחירי החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסגרו במחיר של 72.68 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה ביותר מאז ה-20 באוקטובר - לאחר עלייה של 1.9%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.זאת לאחר שסוכנות האנרגיה הבינ"ל העלתה את תחזית הביקוש העולמי, ובעקבות פרסום נתוני מקרו כלכליים חיוביים בארה"ב. היחלשות הדולר בעולם תרמה אף היא לזינוק במחיר הנפט, הנקוב בדולרים.

הבנק העולמי העריך היום כי התוצר העולמי צפוי לצנוח השנה בקרוב ל-3% - תחזית עגומה באופן ניכר מתחזיתו הקודמת מחודש מארס לצמיחה שלילית של 1.7% בתוצר העולמי. הבנק הסביר את הורדת התחזית בעלייה בשיעור האבטלה וירידה בתפוקה בעולם. תחזית הבנק העולמי פסימית במידה משמעותית מתחזית קרן המטבע הבינ"ל (IMF) מחודש אפריל, לפיה צפויה נסיגה של 1.3% בכלכלה העולמית השנה.

בזירת המקרו: הפתעה חיובית בסקטור הקמעונות בארה"ב: המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו ב-0.5% במאי לעומת חודש אפריל, בעיקר הודות לעליית מחירים - כך דיווח משרד המסחר האמריקאי. זוהי הפעם הרביעית ב-12 החודשים האחרונים בה נרשמת עלייה במכירות הקמעוניות. העלייה היתה קטנה מהצפוי - אנליסטים ציפו לעלייה של 0.7% במכירות הקמעוניות במאי.

לעומת חודש מאי 2008 ירדו המכירות הקמעוניות ב-9.6%, דבר המשקף נסיגה חדה בצריכה הפרטית בארה"ב בשל המיתון. ללא חישוב מכירות המכוניות, ירדו המכירות הקמעוניות בארה"ב ב-7.3%. לעומת חמשת החודשים הראשונים של שנת 2008, המכירות הקמעוניות בארה"ב ירדו ב-10.2%.

במקביל פירסם משרד העבודה האמריקאי את נתוני התעסוקה השבועיים, מהם עולה כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד ב-24 אלף בשבוע שעבר ל-601 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully