וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "מחוייבים לפתרון דיפלומטי עם צ' קוריאה"

11.6.2009 / 21:31

לנוכח האיומים של צפון קוריאה כי לא תהסס להשתמש בנשק הגרעיני, אמר שליח ארה"ב לשיחות עם צפון קוריאה כי הם מחוייבים לדיפלומטיה

השליח המיוחד של ארה"ב לשיחות עם צפון קוריאה סטפן בוסוורת' אמר היום (חמישי), כי ארצו מחוייבת לפתרון המחלוקת עם צפון קוריאה באמצעות דיפלומטיה. "העדפה שלנו היא להתחיל בשיחות רציניות, ושהדיפלומטיה תהיה אפקטיבית".

מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה אמש כי הסתיים שלב גיבוש טיוטת ההצעה להטלת שורת סנקציות על צפון קוריאה, זאת לנוכח ניסויי הטילים והניסויים הגרעיניים שערכה בשבועות האחרונים. ההצעה נכתבה על ידי ארצות הברית וגובשה בדיון סגור בנוכחות 15 החברות במועצת הביטחון. מקור במועצת הביטחון דיווח לסוכנויות הידיעות כי "אם הכל יילך כשורה, האו"ם צפוי להצביע על ההצעה כבר ביום שישי הקרוב".

השבוע איימה צפון קוריאה כי לא תהסס להשתמש בנשק הגרעיני שלה "במתקפה חסרת רחמים", אם תוסיף הקהילה הבינלאומית להתגרות בה. ככל הנראה מדובר באיום נגד כוונת הקהילה הבינלאומית להרחיב את הסנקציות על פיונגיאנג, בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה לאחרונה.

זאת הפעם הראשונה שצפון קוריאה מתייחסת לארסנל הגרעיני שלה כאופציה התקפית. היא טענה במשך זמן רב כי תוכנית הגרעין שלה מיועדת להגנה עצמית נגד מה שהיא מכנה "הניסיונות האמריקאים לפלוש לשטחה". "ההרתעה הגרעינית שלנו תהיה אמצעי הגנה חזק, כמו גם אמצעי התקפי חסר רחמים נגד אלו המנסים לפגוע בכבודנו או בריבונות שלנו, אפילו במעט", כך נמסר בהודעה שהפיצה סוכנות הידיעות הרשמית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully