וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מרוצים: "ברקת הוא לא בעל הבית"

איילה חננאל ופנחס וולף

12.6.2009 / 12:31

עיריית ירושלים הודיעה הבוקר כי החניון יישאר סגור בשתי השבתות הקרובות כדי לנסות ולהגיע לפשרה עם החרדים. התושבים החילונים זועמים: "ברקת נכנע"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

חניון ספרא יישאר סגור בשתי השבתות הקרובות, כך הודיעה הבוקר (שישי) עיריית ירושלים. בעירייה הסבירו כי קיבלו את המלצת המשטרה לנסות להגיע לפשרה עם הציבור החרדי במהלך השבועיים הקרובים. בתוך כך, יו"ר זק"א יהודה משי-זהב ששימש בעבר כפעיל מרכזי בעדה החרדית, אמר כי "ברקת הוא לא בעל הבית של הצביון של ירושלים, הוא אולי מחליט לגבי הארנונה, אבל הוא לא יקבע את דמותה של ירושלים".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר במהלך הפנינג במצעד הגאווה כי "מי שלא רצה שנצעד כאן היום, הם אותם אנשים שלא רוצים שנחנה בחניון ספרא בירושלים. אנחנו נעמוד מולם ונלחם על החופש שלנו".

אמש ביקש מפקד משטרת מחוז ירושלים, ניצב אהרון פרנקו מראש עיריית ירושלים ניר ברקת לבחון את סגירת חניון ספרא. זאת, לנוכח תגובתם של אלפים בקהילה החרדית שאיימו להמשיך ולהפגין נגד פתיחתו. ראש העירייה בוחן את הבקשה, ואת הפתרונות החלופיים שהועברו אליו על ידי המשטרה.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי "בהמשך למגעים והשיחות הממושכות בימים האחרונים בין הקהילה החרדית בירושלים לבין נציגי המשטרה. פנה הערב מפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו לראש העיר ולנציגי החרדים בבקשה למצוא חלופות אשר יקטינו את החיכוך והמתח בירושלים. מפקד המחוז ביקש מראש העיר לבחון את סגירת חניון ספרא במטרה למצוא פיתרון חלופי תוך שבועים". מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "ראש העירייה בוחן את הפנייה והוא יקבל החלטה במהלך הערב או מחר בבוקר".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) תקף את המלצת המשטרה לסגור את חניון ספרא בירושלים. "סגירת החניון מהווה מסר ברור של כניעה לאלימות ולכפייה החרדית. החניון צריך להיות חופשי בשבת ולא מתפקידה של המשטרה להתערב בעניין. תפקידה הוא להבטיח את הסדר והחופש בבירה".

ח"כ זאב ביילסקי (קדימה), לשעבר ראש עיריית רעננה, אמר כי "ההחלטה לדיאלוג היא צעד נכון במטרה למנוע קרע ופילוג, אך בסופה של ההידברות עיריית ירושלים תצטרך להורות על פתיחת החניון, זאת כדי לאפשר לאלפי מבקרים לגדוש את ירושלים ולחזק את הקשר בין אזרחי ישראל לבירת העם היהודי".

עימותים אלימים

בשבת האחרונה התפתחו עימותים אלימים בין חרדים לבין כוחות המשטרה. כ-6,000 חרדים הפגינו בעיר משעות הערב המוקדמות במחאה על פתיחתו בשבת של החניון הסמוך לכיכר ספרא בעיר. המפגינים צעקו קריאות גנאי לעבר השוטרים וכינו אותם "נאצים" ו"גסטפו". הם השליכו עליהם אבנים, בקבוקים, פירות וחיתולים. הם אף ניסו לפרוץ אל רחבת העירייה, הסמוכה לחניון. כוח משטרה מנע מהם את הכניסה.

עם תום העימותים בירושלים בשבת, אמר מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב אהרון פרנקו: "משטרת מחוז ירושלים המליצה לפתוח את החניון במתחם הפתוח ממילא, ואנו עומדים מאחורי ההמלצה כי יש לפתוח חניונים בירושלים לציבור ההמונים המגיע בשבתות. ההתפרעות היום הינה אירוע חריג".

בעימותים נפצעו שישה שוטרים. שוטר יס"מ נפצע בראשו מאבן שהושלכה עליו על ידי המפגינים ופונה מהמקום על ידי צוות מגן דוד אדום. חמישה שוטרים נוספים שנפגעו מהחפצים שנזרקו עליהם קיבלו טיפול במקום. המשטרה עצרה שבעה מפגינים בחשד להפרות סדר, ביניהם ארבעה קטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully