וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: רוצח היהודי השליך נעליים בביהמ"ש

עידן דורנר

11.6.2009 / 20:17

משפטם של המואשמים בעינוי וברצח היהודי אילן חלימי בפריז בשנת 2006 הופסק, לאחר שמנהיג הכנופיה זרק נעליו על עוה"ד

משפטם של 26 הנאשמים בעינוי וברצח היהודי אילן חלימי בפריז בשנת 2006 הופסק היום (חמישי), לאחר שמנהיג הכנופיה השליך את נעליו על עורכי הדין. יוסוף פופאנה, שהודה כי רצח את חלימי בן ה- 23, חלץ את נעליו במהלך המשפט וזרק אותן על הפרקליטים של משפחת חלימי. השלכת נעלים נחשבת לעלבון חמור בעולם הערבי. עדיין לא ברור מתי יחודשו הדיונים.

חלימי, בן 23, נמצא לפני כשלוש שנים מדרום לפריז כשהוא קשור לגזע עץ, ערום, פצוע וסובל מכוויות בכל חלקי גופו. הוא מת בדרכו לבית החולים. הפרשה, שזעזעה את הקהילה היהודית בצרפת, החלה כשצעירה פיתתה את חלימי להיפגש עימה לארוחת ערב. לאחר מכן התברר כי היא משתייכת לכנופייה שכינתה את עצמה "חבורת הברברים". החבורה הביאה את חלימי לדירה בבניין רב קומות, שם הוא הוחזק כשבד מכסה את ראשו. במשך שלושה שבועות פנו נציגי החבורה למשפחת חלימי והעלו בפניה דרישות כופר.

מספר ימים לאחר שהפסיק הקשר בין החוטפים למשפחה, נמצא חלימי בתחנת רכבת בפרבר של פריז. מנהיג קבוצת החוטפים, יוסף פופאנה, מואשם ברצח בכוונה תחילה, בדרישת כופר, בעינוי ובהתנהגות ברברית. אם יורשע, צפוי פופאנה להישלח למאסר עולם. שאר המעורבים ובהם עשר נשים, מואשמים בין היתר בחטיפה, בלכידת אדם ובאי הגשת סיוע לאדם הנמצא בסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully