וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: שפעת החזירים מגיפה עולמית

עידן דורנר ונעמה טלמור

11.6.2009 / 18:00

ארגון הבריאות העולמי העלה את הכוננות לדרגה הגבוהה ביותר, והכריז לראשונה זה 41 שנה על מגיפה. בארץ נערכים לטיפול בבית

ארגון הבריאות העולמי הכריז היום (חמישי) על שפעת החזירים כעל מגיפה עולמית, הראשונה מזה 41 שנה, לאור העלייה במספר הנדבקים ברחבי העולם. בהצהרה שנשלחה ל-193 המדינות החברות בארגון נאמר, כי רמת הכוננות העולתה לרמה שש, הרמה הגבוהה ביותר, לאחר דיון חירום של מומחים בנושא.

מדובר באישור מדעי לכך שהוירוס N1H1 מתפשט במהירות ברחבי העולם. ההחלטה תעודד את יצרניות התרופות להאיץ את קצב הייצור של החיסון למחלה, ותאיץ בממשלות להקדיש חלק גדול יותר מתקציבן למיגורה. עד כה גרם הנגיף במרבית המקרים לשפעת קלה בלבד. העלייה ברמת הכוננות מתייחסת להפצה הגיאוגרפית של המחלה, לא לחומרתה.

ככל הנראה ההחלטה התקבלה לאחר שהנגיף הגיע עד ליבשת אוסטרליה, שם נדבקו בו כאלף בני אדם. ברחבי העולם נדבקו עד כה 27,737 בני אדם ב-74 מדינות. 141 אנשים מתו מהמחלה.

מומחי בריאות רבים טוענים כי ניתן היה להכריז על מגיפה בשלב מוקדם יותר, אך הארגון נמנע מלעשות כן בשל לחצים פוליטיים. בחודש מאי האחרון מספר מדינות לחצו על ארגון הבריאות העולמי לא להכריז על מגיפה, מחשש להשפעה הכלכלית והחברתית שתהיה לכך. המגיפה העולמית האחרונה הוכרזה בהונג קונג בשנת 1968. גם אז היה מדובר בשפעת, שגרמה למותם של כמיליון בני אדם. בשנה ממוצעת מתים משפעת בין רבע לחצי מילון אנשים.

גם בישראל מעלים את הכוננות

מדינת ישראל מעלה באופן אוטומטי את דרגת הכוננות בארץ במקביל לארגון הבריאות העולמי. במשרד הבריאות מדגישים כי אין כל שינוי בהנחיות ואין הדבר אומר שהאחריות לנושא עוברת בשלב זה למשרד הביטחון. במשרד מציינים שהמחלה ממשיכה להתפשט גם בישראל גם בהדבקה מקומית.

בתוך כך, נערכים בישראל להעברת הטיפול בחולים בשפעת החזירים לקהילה. על פי התוכנית, חולים שקיים חשש כי לקו בנגיף יקבלו ערכת טיפול בחדרי המיון בבתי החולים וישוחררו להמשך בידוד בבתיהם.

בארץ אובחנו אתמול שלושה מקרים נוספים של שפעת חזירים. שניים מהלוקים במחלה שבו מארה"ב וילדה בת שמונה לקתה במחלה עקב הדבקה מקומית והיא שוהה בביתה. אתמול אובחן מקרה ראשון של השפעת בגדה המערבית. עד היום אובחנו בארץ 63 מקרים של המחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully