וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד הלאומי לפרס: "בטל פגישות מדיניות"

11.6.2009 / 16:35

בעקבות פגישתו עם סולאנה, דורשת הסיעה מהנשיא להפסיק לערוך "פגישות שמטרתן להגביר את הלחץ על ישראל להסכים למדינה פלסטינית"

בעקבות פגישת נשיא המדינה שמעון פרס עם הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, פנתה היום (חמישי) סיעת האיחוד הלאומי לפרס בבקשה שלא לקיים יותר מפגשים מדיניים "מסוג זה", בטענה כי הם "חורגים מתפקידו של הנשיא".

במהלך הפגישה אמר פרס כי ישראל מעוניינת לחדש את המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ולקדם שלום אזורי בין ישראל למדינות ערב באזור. "מפת הדרכים מציבה בפנינו מתווה ברור ולפיו יש ליישם את השלב השני במפת הדרכים - הכרזה על מדינה פלסטינית בגבולות זמניים, תחת הבטחה ברורה שהגבולות יהפכו בזמן נקוב לגבולות של קבע", אמר הנשיא.

במכתב האיחוד הלאומי לפרס נכתב: "לאחרונה הופצו שמועות כאילו במקביל ללחץ המופעל על ישראל להסכים להקמת מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון - מעשה שאינו כלול בקווי היסוד של הממשלה ומנוגד למדיניות של הרוב המכריע של מרכיביה - מקיים בית הנשיא מפגשים מדיניים דוגמת המפגש היום עם סולאנה, במטרה להגביר את הלחץ על ישראל בכיוון זה. אנו מכבדים מאוד את הנשיא ואת מוסד הנשיאות אך לא נוכל לקבל מצב שבו הנשיא חורג מתפקידיו ומתערב בעניינים מדיניים".

המכתב נחתם בדרישה מהנשיא לבטל פגישות מסוג זה שתוכננו כבר, "למען כבודך ולמען כבוד בית הנשיא". כתבי המכתב מייעצים לפרס "להסביר לאלו שהתכוונת להיפגש עמם את מגבלות התפקיד הממלכתי הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully