וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכומר האנטישמי שוב מביך את אובמה

עידן דורנר

11.6.2009 / 16:47

ג'רמיה רייט, שלקהילתו השתייך בעבר נשיא ארה"ב, תקף את היהודים בממשל ואת ישראל "שמבצעת טיהור אתני בעזה"

הכומר השנוי במחלוקת ג'רמיה רייט, שלקהילתו השתייך בעבר נשיא ארה"ב ברק אובמה, שוב הביך את הנשיא, הפעם בהתבטאות אנטישמית: בראיון שהעניק לעיתון "דיילי פרס" אמר רייט, כי לא שוחח עם אובמה מאז שניצח בבחירות, בטענה שהצוות בבית הלבן מונע מהנשיא לדבר איתו: "היהודים האלה לא יתנו לו לדבר איתי. אמרתי לבת הקטנה שלי שנדבר רק בעוד חמש שנים, כשהוא כבר יהיה ברווז צולע, או בעוד שמונה שנים, כשתסתיים כהונתו".

רייט הוסיף כי אובמה היה צריך לשלוח נציגים אמריקאים לוועידת האו"ם נגד גזענות בשוויץ, "אבל הוא פחד לפגוע ביהודים ובישראל". כזכור, ארה"ב, קנדה, גרמניה, ישראל ומדינות נוספות החרימו את הוועידה, בה נאם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, מחשש שתשמש במה לניגוח ישראל ולהשמעת דעות אנטישמיות. רייט האשים ארגונים פרו ישראליים בכך שיש להם השפעה רבה מדי על הנשיא.

רייט לא הסתפק בדברים והוסיף כי "בעזה מתבצע טיהור אתני. טיהור אתני על ידי הציונים הוא חטא ופשע נגד האנושות, אבל הם לא רוצים שברק ידבר ככה בגלל שזה אנטי-ישראלי. הוא אומר מה שהוא צריך להגיד כפוליטיקאי. אני אומר את מה שאני צריך להגיד ככומר".

רייט, שחיתן את אובמה והטביל את בנותיו לנצרות, הביך מאוד את אובמה במהלך הקמפיין לנשיאות, לאחר שהתפרסם שאמר בין היתר כי ארה"ב הביאה על עצמה את מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר, ושהממשל הפיץ את נגיף האיידס בקרב קהילות השחורים במדינה. בנוסף, תקף רייט את הילרי קלינטון באומרו שהיא משתייכת לאליטה הלבנה והעשירה.

לאחר התקרית החליט אובמה להתנער מרייט. הוא ביקר את עמדותיו ואמר שהן "שערורייתיות ומחרידות". הוא הוסיף כי עצם העובדה שרייט התבטא בצורה קיצונית פעם נוספת מראה על "חוסר כבוד נגדי באופן אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully