וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי"ס בישראל 2009: צפיפות, עכברים ועובש

נעמה טלמור

11.6.2009 / 21:12

יותר מ-5 שנים מנהלים הורי תלמידי ביה"ס היסודי "הדר השרון" מאבק נגד הצפיפות והתנאים בכיתות. השבוע הם פותחים בשביתה

כיתות בתוך קרוואנים עבשים, עכברים מתרוצצים, דליפות מים ורעש. כך נראה בית הספר היסודי "הדר השרון" הממוקם במושב חרות שבשרון. הורי התלמידים בבית הספר מספרים על מספר קטן של חדרי שירותים שאינם מספיקים לכל אלף התלמידים בבית הספר. כמו גם על כיתות הממוקמות בקרוואנים, אשר חלקם עבשים, ישנים, ושלא נועדו לשמש ככיתות. לטענתם, במצב שכזה לא נחסכים מהילדים עכברים המתרוצצים בכיתות, דליפות מים, רעש שאינו מאפשר למידה ועוד בעיות רבות שמחמירות מעת לעת. עכשיו, חמש שנים לאחר שהחלו במאבק בכדי לשנות במעט את המחסור בתנאים בסיסיים ללמידה, החליטו ההורים שנמאס להם, וביום ראשון הקרוב הם מתכוונים להשבית את הלימודים בבית הספר.

"מצוקת בית ספר הלכה וגדלה במהלך העשור האחרון, זאת לאור גידול משמעותי באוכלוסיית האזור", סיפרה לוואלה! חדשות תמי קורלנד-פוקס, יו"ר ועד ההורים. "המצוקה השוררת בבית הספר ידועה מזה שנים רבות למועצה, שלא נערכה כראוי לגידול במספר התושבים. אישור תקציבי לבית ספר חדש ממשרד החינוך כבר הושג, אולם בפועל, בית ספר חדש לא נראה באופק. לא נפתח את שנת הלימודים הבאה במצב בו 'קופסת הסרדינים' הזו שקוראים לה בית ספר נמצא".

במועצת לב השרון פועלים כבר למעלה משנה למצוא קרקע שתשמש את בית הספר החדש. עם זאת, כבר עתה ברור כי עד לשנת הלימודים הבאה לא ייבנה בית ספר, וספק האם הוא יהיה מוכן גם ב-2010. בינתיים מבקשים ההורים סיוע מיוחד הן מהמועצה והן ממשרד החינוך בכדי לשפר ולו במעט את סביבת הלמידה של התלמידים.

"בשנה הבאה, הצפיפות בחטיבה הצעירה, בפרט בקרב 176 תלמידי כיתה א' המחולקים לחמש כיתות תעלה, ולפיכך אחת מהדרישות המרכזיות שלנו היתה לאפשר הקמת כיתה שישית, אך למרבה ההפתעה מקבלי ההחלטות במשרד החינוך סירבו לבקשה זו", סיפרה אמא לילד העולה בשנה הבאה לכיתה א'. "ועד ההורים ביקש גם לפצל את המערכת הניהולית של החטיבה הצעירה מפאת גודלה , וכן לצמצם את מספר התלמידים הלומדים בכל כיתה, באותן שכבות בהן מספר התלמידים רב, גם כאן נפלנו על אוזניים ערלות".

התלמידים נדרשו להישאר בכיתות

רק בשבוע שעבר קיבלו ההורים והתלמידים הוכחה חותכת נוספת לסכנות שעלולות להתרחש בעקבות התנאים הירודים בבית הספר. הדבר אירע בעת תרגיל העורף הגדול שהתקיים בכל רחבי הארץ. במהלך התרגיל, התלמידים נדרשו להישאר בכיתות, שכן לא היה די מקום במקלטים למספר התלמידים השוהה בבית ספר. חצר בית הספר עצמה לא יכלה לתת אף היא מענה לשעת חירום. בעקבות הוספת כמות מבנים ארעיים, הצטמצמה החצר עד כדי כך שצוות ביה"ס נאלץ לקיים את שיעורי הספורט, בלא פחות מאשר מגרש החנייה.

"הפער בין ההצהרות על חשיבות החינוך במדינת ישראל לבין המצב בשטח מקבל ביטוי בולט במצב השורר כיום בבית ספר הדר השרון,ועל כך מחאתנו", כתבו ההורים למנכ"ל משרד החינוך ד"ר שמשון שושני, "אנו מבקשים מענה למצוקה הקיימת בבית ספר הדר השרון". ההורים מדגישים כי הם לא מצפים לפתרון קסם. "בקשותינו לוקחות בחשבון כי למצב שנוצר כתוצאה מהזנחה רשלנית ומהתעלמות הרשויות מהתפתחות הדברים במהלך השנים - לא ניתן לספק מענה מיידי מקיף". הם כותבים.

נכון הוא לרווח את הכיתות

ממועצת לב השרון נמסר בתגובה כי "אנו מכירים ומודעים לצפיפות בביה"ס בכלל ובחטיבות הצעירות בפרט. אנו נמצאים בעיצומה של ההיערכות לקראת שנת הלימודים הבאה, ובמסגרת זו ננקטים צעדים לשיפור רווחת התלמידים בבית הספר הקיים ונעשות פעולות רבות להתאמה ארגונית ומבנית. במקביל המועצה ממשיכה לקדם את בנייתו של בית ספר נוסף, בסמוך לבית ספר 'הדר- השרון'. נכון להיום, יש בידי המועצה אישור של משרד החינוך להקמת ביה"ס החדש, אישור מליאת המועצה וועדת הבנייה דנה בתוכניות המתאר והבינוי".

"נדגיש כי בניית בית הספר דורשת התאמת שינוי תכנית מתאר מחוזית, תהליך האורך זמן רב וראש המועצה פועל ללא לאות לקידום וזירוז התהליך. אין ספק כי נכון הוא לקראת שנת הלימודים הבאה לרווח את כיתות א' והמועצה פעלה לשם כך מול מנהלת המחוז במשרד החינוך, הגב' סולי נתן, לצערנו ללא תוצאות עד כה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מספר הנרשמים לכיתות א' מאפשר פתיחה של חמש כיתות עם הקצאה של חמישה מורים, כאשר בכל כיתה ילמדו כ-35 תלמידים. בפגישה שקיימה מנהלת המחוז עם המועצה סוכם כי בנוסף לכך, במקצועות הליבה יפוצלו הכיתות לקבוצות למידה קטנות. יודגש כי משרד החינוך אישר למועצה לפני מספר שנים תוכנית לבניית בית ספר נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully