וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפיעים על איכות החיים

אייל דץ

11.6.2009 / 12:48

"אות המגשים" מטעם המועצה לישראל יפה על עשייה למען איכות הסביבה יוגש בשבוע הבא על ידי נשיא המדינה

עיריית דימונה, כפר קמא, בית אורי ושמורת מכתש רמון הם הזוכים באות "מגשים ישראל יפה 2009" למוסדות ולגופים ציבוריים שתרמו במיוחד בעשייתם למען איכות הסביבה האורבנית ולפרויקטים אשר השפעתם ניכרת בסביבה ובאיכות החיים. נשיא המדינה יעניק לזוכים את האות בטקס חגיגי שיתקיים ביום שלישי הקרוב (16.6) בבית הנשיא בירושלים.


המועצה לישראל יפה, מי שבחרה את הזוכים, פרסמה היום את הנימוקים להענקת האותות. עיריית דימונה זכתה באות בתחום עיצוב ופיתוח המרחב האורבני. השופטים ציינו את "השינוי המהפכני שחל בעיר בכל הקשור לתחום הפיתוח הסביבתי ושיפור פני העיר". כמו כן צוינה "פעילותו של ראש העיר ותרומת התושבים באמצעות מנהלות השכונות אשר הובילו את המהפכה בעיר הכוללת פיתוח מאסיבי של תשתיות, פיתוח סביבתי בתוך השכונות וטיפוח המשאב האנושי".

אות המגשים יוענק כאמור גם לכפר קמא בתחום תכנון ופיתוח המרחב הכפרי תוך שימור מורשת היסטורית, הפרס לכפר סבא יוענק על "תכנון, פיתוח ושמירה של תרבות כפרית אורבנית ייחודית. טיפוח מוקפד של השטחים הפתוחים מדגיש מרחב מיוחד במינו. הכפר יוצר אוירה של שילוב בין הפרטי לציבורי, בין הישן לחדש, וכל זה מבלי לפגוע בייחוד הסגנוני והססגוני של המקום. השיקום והשימור של מרכז הכפר בשיתוף הרשות והתושבים בוצע ברוח המסורת הצ'רקסית תוך שימוש בחומרים המאפיינים את הכפר והמורשת".

האות לבית אורי יוענק בתחום טיפוח המשאב האנושי וחינוכו לערכי סביבה ואיכות חיים, זאת על פיתוח שיטות ייחודיות של הטמעת ערכי סביבה במערכת חינוך מיוחד, יישום הגישה האנתרופוסופית בחינוך תושבי הכפר טיעוני הטיפול ובקרב הצוות המוביל.

האות לשמורת מכתש רמון- פארק גיאולוגי לאומי, הוא בתחום שימור נכסי טבע ונוף. זאת לטענת השופטים על "פיתוח חזון לאומי בהיבט של שימור נכסי טבע ונוף, תוך שיתוף מוסדות ואישים המסורים לנושא; על השיקום של האזורים המופרים אשר נעשה במגמה לשלב את הממצאים הגיאולוגיים, הצומח והחי המקוריים של המדבר וההיסטוריה העתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully