וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנה אחרי: הדוד הורשע בעבירות המין

רמי שני

11.6.2009 / 10:38

14 שנה אחרי שהוגשה התלונה ולמעלה מ-30 שנה אחרי שבוצעו המעשים הורשע היום יוסף רובין בביצוע עבירות מין בשתי אחייניותיו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום את יוסף רובין, בן 63 תושב העיר, בביצוע עבירות מין בשתיים מאחייניותיו במשך מרבית שנות ילדותן. תלונת השתיים הוגשה לפני 14 שנה בחשש גדול שמחמת התיישנות שעלולה לחול על העבירות לא יגובש כתב אישום נגד רובין. בצאתו מבית המשפט על כיסא גלגלים ביצע הנאשם תנועה מגונה כלפיי כלי תקשורת שביקשו לקבל את תגובתו.

התיק הובא לעיונה של פרקליטת המדינה בזמנו, עדנה ארבל, שאמרה בעקבות החלטתה להגיש כתב אישום שזו הייתה "ההחלטה המקצועית הקשה ביותר שהיה עליה לקבל". בית המשפט קיבל את גרסת האחיות "אני סבור שהמאשימה הוכיחה מעבר לספק סביר את המעשים שנעשו והדברים הוכחו היטב", אמר השופט אריאל ואגו בהקריאו חלק מהכרעת הדין. "יש לאמץ את גירסת המתלוננות שעל מעשי הפשיעה המיניים לפני שנת 1976 אין התיישנות. עדותן המרשימה והמרגשת חיזקה את גירסתן".

עם הקראת הכרעת הדין הביעו בני המשפחה התרגשות גדולה. אחת האחיות אמרה ש"זהו רגע עם הרבה מאוד תחושות מעורבות בגלל שהמשפט נמשך כל כך הרבה זמן ובגלל שמעורב בו בן משפחה". היא הטיחה ביקורת קשה במערכת המשפט ואמרה שאין לה בה יותר אמון ואמרה "אני מזלזלת במערכת הזו שמשכה את הטיפול בתיק כל כך הרבה שנים".

רובין הואשם בשורה ארוכה של עבירות מין אותן ביצע במועדים שונים בשתי האחיות, כאחת מהן הייתה בת 4 עד הגיעה לגיל 18. יצויין שהתלונה הוגשה כ-14 שנים אחרי שחדל מהמעשים. בהתייחסו לביקורת שהטיחה אחת האחיות במערכת המשפטית אמר מנכ"ל משרד המשפטים משה שילה, ששימש כתובע מטעם המדינה בתיק זה כי הוא "מקווה שהמערכת תשופר ולא יהיה צורך להמתין כל כך הרבה זמן להכרעות דין בתיקים כאלו". בני המשפחה דורשים מבית המשפט לגזור על הנאשם מאסר עולם. גזר הדין יימסר במועד מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully