וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלימאן למשעל: "שליט הוא הקלף היחיד שלכם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.6.2009 / 12:30

ראש המודיעין המצרי הבהיר לראש הלשכה המדינית של חמאס כי ישראל מוכנה לשחרר 650 אסירים בתמורה לשחרור שליט. משעל מצידו, הביע שביעות רצון מכך שאובמה לא השתמש במילה ”טרור” בהתייחסו לחמאס בנאומו בקהיר

ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן אמר לראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בפגישתם בקהיר כי ישראל מוכנה לשחרר 650 אסירים פלסטינים, ביניהם אנשי פתח וחברי מועצה מחוקקת ,אך הבהיר כי "אין כל משא ומתן חדש בנושא זה". כך דיווח הבוקר (חמישי) עיתון כוויתי. עוד דווח כי סלימאן דרש ממשעל "לקרוא את המציאות היטב", משום שלטענתו, מלבד הקלף של שליט, אין לחמאס דבר, והפופולאריות שלו ברצועת עזה צונחת בעקבות מבצע "עופרת יצוקה".

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל התראיין לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון ואמר כי "נשיא ארה"ב ברק אובמה דיבר אמנם על חמאס בשפה חדשה, השונה משפתו של הנשיא בוש, אולם הוא עדיין מציב תנאים למשא ומתן עם חמאס. זאת למרות שהוא לא הציב שום תנאים למשא ומתן עם אירן וסוריה".

לדברי משעל, תפיסת המדינה הפלסטינית בנאום הנשיא אובמה "מעורפלת, משום שהוא לא הגדיר אותה ביחס לאדמה, לגבולות, לבירה, לזכות השיבה ולמסגרת הזמן שבמהלכה היא תוקם". משעל הבהיר כי אלו נקודות מהותיות שנפקדו מנאומו של אובמה. משעל החמיא עוד לאובמה שלא אמר את המילה "טרור" בתארו את חמאס.

משעל סיפר כי ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן הציג בפניו את החזון האמריקאי החדש לשלום במזרח התיכון, שאותו שמע במהלך ביקורו האחרון בוושינגטון מהממשל האמריקאי החדש. "התוכנית האמריקאית, כפי שהציג אותה סלימאן, מתבססת על שתי נקודות. הראשונה נוגעת למדינה פלסטינית והשנייה נוגעת להפעלת לחץ על הבנייה בהתנחלויות. אנו נמשיך לעקוב אחר ההתנהלות האמריקאית וכיצד תפעיל לחץ על ישראל".

משעל הבהיר כי בכוונת ארגונו לשתף פעולה עם כל תכנית אמריקאית חדשה שתוצג: "אנו נחושים לשתף פעולה עם כל הזדמנות אמיתית", הבהיר. "נשתף פעולה באופן חיובי עם כל מאמץ בינלאומי ואזורי שישים קץ לכיבוש הישראלי, ישיב את זכויותינו הלאומיות, יוביל לזכות השיבה ולהקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים, וכן להסרת ההתנחלויות".

בהתייחסו להצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים מדינה פלסטינית זמנית אמר משעל כי הם דוחים את הרעיון. "לא נסכים לקבל דבר מלבד הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה ירושלים, בעלת ריבונות מלאה על האדמה, על השמיים ועל הגבולות. כמו כן שתבטיח זכות שיבה והסרת התנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully