וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגיד "לא" לאובמה, ולהתפלל

ח"כ מיכאל קליינר

11.6.2009 / 3:32

אם לבנימין נתניהו היה חוט שידרה, הוא היה ניצב בגאון מול דרישתה של ארה"ב להקים מדינת טרור בגדה. מיכאל קליינר מחכה לראש ממשלה יהודי אמיתי

השאלה אם ישראל יכלה לעמוד מול לחץ אמריקאי שייכת לעידן שחלף ואיננו. "הלחץ האמריקאי" הוא מונח שבטל קורבנו, והוא אינו דומה במאומה לסוג הלחץ שמפעיל הציר אובמה-קלינטון על נתניהו. אובמה לא יכול לייצג את "הלחץ האמריקאי" המסורתי והמוכר, מהסיבה הפשוטה שאובמה הוא לא המנהיג האמריקאי הסטנדרטי. אובמה כבר מזמן מעל אמריקה, והוא כבר מזמן לא סתם מנהיג, אלא סוג של מלך העולם הקורא תגר רק על מעמדו של אלוהים.

זו הסיבה שהוא עלול להיות מסוכן לשלום העולם ובעיקר ליהודים. מי שקורא את המסרים המרומזים, שהופכים לכותרות מפורשות בדפי הניו-יורק טיימס, מבין ש"הלחץ האובמי" טומן בחובו איומים ברוטליים על ישראל, ושבעיני אובמה וקלינטון, יהודי שאינו מקיים את מצוותם, דינו כרת. את התשובה לשאלה אם ניתן לעמוד מול המכבש האובמי ולהשאר בחיים, לא נוכל לדעת, כשאר מול הנשיא ניצב בנימין נתניהו. אובמה וקלינטון יודעים מי זה ביבי, או לפחות חושבים שהם יודעים. בדיוק כמונו.

נתניהו יוכל להנות מהספק עד לנאום התשובה שלו ביום ראשון. רק לפני ימים אחדים הוא דחה את דרישת אובמה להפסקת הבנייה ביהודה ושומרון, בטענה שהיא דרישה בלתי הוגנת, והנה כבר היום אפשר לקרוא הדלפות של גורמים פוליטיים בכירים, שטוענים כי זה רק עניין של ימים אחדים עד שהוא יניף דגל לבן. השאלה אם עמוד השדרה של נתניהו, שהתרגל במהלך כהונתו הראשונה להתכופף, עד כדי השתוחחות, באזור הבית הלבן או וואי פלנטיישן, יחזיק מעמד הפעם, עלולה להתגלות כשאלה רטורית כבר בשבוע הבא. רוב הסיכויים שנתניהו המזגזג והקורץ, יבצבץ ויישלף מבעד לשריר שהוא עשה לאובמה והלוואי שנתבדה.
לכן, על מנת להעניק סיכוי כלשהו לרעיון ה"מפחיד" של עמידה מול לחץ אמריקאי, כדאי להכנס למעבדה אנושית קטנה שבה השחקנים מתחלפים ונתניהו יוצא מהזירה.

בואו נניח לרגע שראש הממשלה של ישראל הוא ח"כ מיכאל בן-ארי מהאיחוד הלאומי ולא נתניהו. האם במקרה כזה התשובה שלנו תהיה אוטומטית, שאי אפשר לעמוד מול הלחץ האמריקאי? מה היה עושה ח"כ מיכאל בן ארי לו היה בנעליו של ראש הממשלה? האם יש סיכוי שהוא היה מסכים לעקרון של שתי מדינות לשני עמים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully