וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בירידות קלות

ניר צליק

10.6.2009 / 21:53

על רקע חששות המשקיעים כי העלייה במחיר הנפט תגרור ירידה בהוצאות הצרכנים - דאו ג'ונס איבד 0.3%, נאסד"ק נחלש ב-0.4%


המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים על רקע חששות המשקיעים כי העלייה במחיר הנפט תגרום לירידה בהוצאות הצרכנים האמריקאים ותאט את קצב התאוששות המשק.

דאו ג’ונס נחלש ב-0.3% ל-8,739 נקודות, נאסד"ק נחלש ב-0.4% ל-1,853 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.4% ל-939 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית יורדים והתשואה עליהן עולה ב-0.078% ל-3.936%.

בגזרת המקרו, הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב באפריל ל-29.2 מיליארד דולר, לאחר שהיצוא מארה"ב נפל בשיעור חד, בשל הירידה בביקוש העולמי, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. הגידול בגירעון, ב-2.2%, היה בהתאם לתחזיות אנליסטים מוול סטריט.

היקף היצוא מארה"ב נפל באפריל ב-2.3% ל-121.1 מיליארד דולר - ההיקף הנמוך ביותר מאז יולי 2006. היבוא, לעומת זאת, ירד באפריל ב-1.4% ל-150.3 מיליארד דולר. יבוא של מוצרים תעשייתיים וחומרי גלם נפל, כמו גם יבוא מכוניות וחלקי חילוף, אולם יבוא מוצרי צריכה כמו טלוויזיות, מוצרי קוסמטיקה ותרופות עלה מעט באפריל לעומת מארס.

דו"ח משרד האנרגיה האמריקאי על מלאי הנפט הראה על ירידה של 4.4 מיליון חביות במלאי בשבוע שהסתיים ב-5 ליוני. מכון הנפט האמריקאי העריך אתמול כי מלאי הנפט בארה"ב ירדו ב-5.96 מיליון חביות ל-357 מיליון חביות, כך שהירידה פחות חמורה מהצפוי, אך עדיין מעלה את מחיר הנפט. מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש יולי עולים ב-1.5% ונסחרים ב-71.14 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בית המשפט בארה"ב אישר אתמול את מכירת נכסי יצרנית קרייזלר ליריבתה האיטלקית פיאט. שלשום החליט בית המשפט בארה"ב לדחות את מכירת נכסיה של יצרנית הרכב קרייזלר לקבוצת משקיעים בהובלת פיאט האיטלקית, בעקבות עתירה שהגישו שלוש קרנות פנסיה. אתמול הפך בית המשפט העליון את ההחלטה וקבע כי העסקה לא תידחה. קרייזלר מתכננת לסגור את העסקה עם פיאט עוד הבוקר, לפי מקור המקורב לפרשה שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס.

מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת לואיס, אמר כי בכירים בממשל אילצו אותו להשלים את רכישת מריל לינץ' בינואר לאחר שנודע לו על הפסדיו הכבדים של האחרון. דבריו של לואיס נאמרו במסגרת מסמכים מכינים לעדותו מחר בפני הקונגרס. לטענת לואיס, בדצמבר האחרון, לאחר שבעלי המניות בבנק אוף אמריקה אישרו את העסקה, הוא פנה לבכירי משרד האוצר והבנק הפדרלי ואמר להם כי הוא שוקל לסגת ממנה, עקב ההפסדים. "נציגי הממשל והבנק הפדרלי ביקשו ממני לדחות כל פעולה כזו", אמר לואיס.

במניות הישראליות, חברת טבע תימנע משיווק גירסה גנרית במרבית מדינות האיחוד האירופי לתרופה Plavix שמיועדת לדילול דם עד ל 2013 זאת למרות שוועדה של רשות התרופות האירופית המליצה בסוף מאי 2009 לאשר את שווקה של התרופה לצד 4 גרסות גנריות אחרות טבע עשויה לעומת זאת לשווק את הגירסה הגנרית שלה לתרופה ב 11 מדינות מזרח ומרכז אירופה כמו פולין, הונגריה, וצ'כיה. החלטתה של טבע שלא לשווק את התרופה במרבית מדינות האיחוד האירופי נובעת מהחשש לתבוסה במשפט פטנט על אחד המלחים המשמשים בייצור התרופה.

ג'אז, שנרכשה על ידי טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, קיבלה תעודת הסמכה לתקן ניהול איכות ISO/TS עבור תעשיית הרכב. ההסמכה עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה העסקית של החברה להגדלת הנוכחות בשווקים ייחודיים, ביניהם תעשיית הרכב.

הבלעדיות של חברת פריגו (PRGO) בשווק Omeprazole, גירסה גנרית ללא מרשם רופא לתרופה Prilosec לטיפול בצרבת, תסתיים לאחר שחברת Dr Ready ההודית (DRY) קיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק את התרופה ללא מרשם רופא בקפסולה בחוזק של 20.6 מיליגרם. פריגו מחזיקה ב-40% מהשוק לתרופות ללא מרשם רופא, כאשר 60% משוק זה נמצא בידי היצרן המקורי. פריגו העריכה ששווק התרופה תייצר לה מכירות של 150 עד 200 מיליון דולר לשנה.

אמדוקס, מפתחת מערכות הבילינג ושירותי הערך המוסף לחברות הסלולר והתקשורת מתחילה לפזול גם למגזרים נוספים. החברה, שמכרה עד כה את התוכנות והשירותים מתוצרתה בעיקר בשוק הטלקום, חתמה על עסקה לאספקת מערכת ניהול תוכנות למרכזי שירות הלקוחות של אנאל (Enel) - ספקית החשמל הגדולה באיטליה. למרות פניית TheMarker סירבה אמדוקס למסור פרטים בנוגע להיקפה הכספי של העסקה.

חדשות טובות לקובי אלכסנדר, מנכ"ל קומברס לשעבר: משפטו עדיין נדחה פעם אחר פעם אך בינתיים הוא יכול להתנחם בהחלטת בית המשפט בנמיביה הקובעת כי יוכל להמשיך לשהות בנמיביה, לפחות בתקופה הקרובה. בהחלטה שניתנה ב-27 למאי אך פורסמה רק אמש קבע השופט, כי הוא יוכל להישאר בנמיביה ולנהל שם את עסקיו על להכרעה בבקשת הממשל האמריקאי להסגירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully