וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי הגיע לביקור ראשון באיטליה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.6.2009 / 18:51

שליט לוב מועמר קדאפי הגיע לביקור רשמי ראשון והיסטורי באיטליה והתקבל בלבביות. כמנהגו, נטה אוהל באחד הפארקים ברומא

(צילום: רויטרס)

שליט לוב מועמר קדאפי הגיע היום (רביעי) לביקור היסטורי ראשון באיטליה והתקבל על ידי ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני שחיבק אותו בחום. קדאפי הגיע לאיטליה, שליטתה הקולוניאליסטית לשעבר של לוב, כשהוא לבוש במדים צבאיים מלאים ומרשימים ותחת אבטחה כבדה.

על דש חולצתו נשא קדאפי את תמונתו של הגיבור הלאומי של לוב, עומאר אל-מוחתאר. אל-מוחתאר הוצא להורג על ידי הרשויות האיטלקיות שכבשו את לוב, ובתמונה הוא נראה אזוק ומוחזק בידי שוביו.

כמנהגו, הקים קדאפי אוהל ענק בפארק גדול ברומא, והוא צפוי לערוך שם חלק מפגישותיו. היחסים בין שתי המדינות היו עכורים בשל הכיבוש האיטלקי שנמשך שלושים שנה, בין 1911 ל-1941, ובשל החלטתו של קדאפי בשנת 1970 לגרש מארצו 20 אלף איטלקים כעונש על הקולוניאליזם האיטלקי.

ביקורו של קדאפי, המלווה בפמליה בת כ-300 אנשים, צפוי לארוך כארבעה ימים, במהלכם הוא אמור לקיים מספר ביקורים רשמיים, להיפגש עם אישים רבים ולשאת מספר נאומים. בין השאר צפוי קדאפי להיפגש באוהלו עם האזרחים האיטלקים שאותם סילק ב-1970 וגם עם ראשי הקהילה היהודית ברומא שחלקם גורש מלוב לאחר מלחמת ששת הימים.

עם זאת, מנהיגי הקהילה היהודית הביעו כעס על קדאפי שקבע להיפגש עימם ביום שבת. ראש הקהילה היהודית, ריקרדו פסיפיצ'י, אמר כי הוא אינו מבין מדוע קדאפי לא בחר יום אחר, "משום שכך יהודים שומרי מצוות אינם יכולים להגיע לפגישה". הוא הבהיר כי כל יהודי שיילך לפגישה "יילך על דעת עצמו ולא כמייצג רשמי של הקהילה היהודית".

באחרונה חלה התקרבות בין איטליה ולוב. בשנה שעברה הסכימה איטליה לפצות את לוב על הסבל שנגרם לאזרחיה במהלך שלושים שנות כיבוש ולהעביר אליה חמישה מיליארד דולר. לוב התחייבה בתמורה להפסיק את זרם המהגרים שמנסים להגיע לאיטליה דרך הים התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully