וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המועמדים לפרס וולג'ין

עינב שיף

10.6.2009 / 18:26

ב-9 ביולי ייפתח פסטיבל ירושלים עם הסרט "סיפור גדול" ועד אז הנה רשימת המועמדים לפרסים השונים במסגרת הפסטיבל

הוכרזו הסרטים העלילתיים שיתמודדו בתחרות וולג'ין במסגרת פסטיבל ירושלים. ששת הסרטים הם "בדרך אל החתולים" של חורחה גורביץ' על פי ספרו של יהושע קנז, בכיכובו של מוני מושונוב, "הבודדים" של רנן שור, שהוקרן בבכורה בפסטיבל קולנוע דרום ביום א' השבוע; "כלת הים" של קרן ידעיה שהוקרן בפסטיבל קאן; "לבנון" של שמואל מעוז בכיכובם של מיכאל מושונוב, אושרי כהן ואיתי טיראן; "עג'מי" של סכנדר קובטי וירון שני שזכה בציון לשבח במסגרת "מצלמת הזהב" של פסטיבל קאן וכן "עיניים פקוחות" של חיים טבקמן שהיה בין הפיינליסטים לפרס "מצלמת הזהב" בפסטיבל קאן. סך הפרסים בקטגוריה זו הוא 120,000 שקלים.

בקטגוריה התיעודית נבחרו 12 סרטים מתוך למעלה ממאה שהוגשו. הסרטים הם "אחרי הסוף" של ענת אבן, "גחליליות" של גילי מייזלר, "דיפלומט" של דנה גורן, "החלטה חותכת" של דנאי אילון, "חזרה נצחית" של הרץ פרנק, "כן המפקדת" של איציק לרנר ודני סיטון, "כל ערב" של יוסי אבירם, "כמו לילית" של איתן חריס, "מלכת ירושלים" של דני דותן (סולן הקליק לשעבר) ובת זוגו דליה מבורך, "מעבר לנהר" של דוקי דרור, "סייד קשוע" של דורית צימבליסט אודות הפובליציסט והסופר ו"קלמנטינה" של טל חיים יופה.

שלושה סרטים יזכו להקרנה מיוחדת מחוץ לתחרות: "צולם על ידי יצחק" של לימור פנחסוב, המורכב ברובו מסרטים פרטיים של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, "מסעות הברווז" של ענת זלצר ומודי בר און אודות דיוקנו של דודו גבע וכן "אני כבר לא ירושלמי" של עופר נעים עם יהורם גאון.

תחרות וולג'ין תעניק פרסים גם לסרט העלילתי הקצר. השנה נבחרו תשעה סרטים בקטגוריה זו. הסרטים הם "אדום אדום" של אדי טפרו, "גן עדן אבוד" של מיכל ברזיס ועודד בן נון, "דיפלומה" של יעל קיים, שזכה במקום השלישי בקטגורית סרטי הסטודנטים של פסטיבל קאן, "שומר הכפר" של אורי ענבר ואיתמר צור, "להציל את תקווה" של אלה פוליצר, "סגל" של יובל שני שהוקרן בפסטיבל קאן, "סיור מודרך" של בנימין פרידנברג", "רגילה" של אסף סבן, "ריצרצ" של אסף פולונסקי ו"שירה" של מרים אדלר". שווי הפרס שיוענק ליוצר/ת הסרט הטוב ביותר הוא 10,000 שקלים.

השנה תתקיים לראשונה תחרות דוקו ישראלי קצר (עד 30 דקות) בפסטיבל, במסגרתה יתמודדו שמונה סרטים מבין 35 שהוגשו. הסרטים הם "אפשר לרקוד" של מיה מקמנוס ושלומית פרידמן, "חורף 42" של איהב טרבייה, "כולנא מעק" של ערן כהן, "קצת מדוכא ולפעמים בהיי" של רם נהרי ואריק קרבר, "קוביות סוכר" של רותן ליטן, "תולדות המנוצחים" של יעל ראובני, "בלומפילד" של ערן ברק וכן "הסרט של סבתא" של איילון קוטלר. שווי הפרס בקטגוריה זו, תרומת משפחת פרחי לזכרה של ענת פרח, הוא 15,000 שקלים.

משפחת פרחי אף תעניק פרס בשווי 15,000 שקלים בקטגוריה חדשה, שתוקדש לסדרה תיעודית ישראלית. הסדרות שנבחרו ויוקרנו בבכורה בפסטיבל הם "אורח לרגע" של תימי לוי סלע, "בדרך הביתה" של תומר הימן, "לרקוד עם דמעות בעיניים" של איתמר אלקלעי (המבוססת על ספרו של ניסן שור) וכן "מי אתה חושב שאתה" של מויש גולדברג והיוצרת הותיקה נורית קידר. פרס נוסף בשווי 30,000 יינתן מתרומת המשפחה בקטגורית הדרמה הבודדת" לאחד מארבעת הסרטים – "שבירה של אנגין צ'יפיצ'י, "כאבי גדילה" של דנה בלנקשטיין, "וריאציות לפסנתר" ב- 6 ידיים" של איתן יבגני מלמד ו"פרילנד דוט קום" של גור בנטביץ'.

יוצרי האנימציה יצטרפו לראשונה לפסטיבל ירושלים בקטגוריה נפרדת, כשרשימת הסרטים תפורסם בהמשך.

קטגורית "ברוח החופש" על שם וים ון ליר תעניק פרס בשווי 10,000 דולר לאחד מארבעת סרטי התעודה המתמודדים בקטגוריה. הסרטים הם "אבו עלי" של ורד אוסמן, "גבעות גורל" של ליאור קאופמן, "המלכה חנטרישה" של ישראלה שאער מעודד וכן "נסיג'" של תמנע רוזנהיימר.

בקטגורית "החוויה היהודית" יתמודדו ארבעה סרטים על שני פרסים בשווי 3,000 דולר כל אחד, שיינתן לסרט העוסק בנושא ההוויה היהודית ולסרט העוסק בשואה. הסרטים המתמודדים הם "החצר" של יוחאי רוזנברג, "הקרסוצקי האחרון" מאת יניב קרסוצקי, "משפחת ולדרמה" של מורדי קרשנר ונעם דמסקי ו"רפסודה לבומבי" של ארז לאופר.

פסטיבל ירושלים ייפתח ב- 9 ביולי עם הקרנת הסרט "סיפור גדול", סרטם של שרון מימון וארז תדמור. הפסטיבל יימשך עד ה- 18 ביולי, עם טקס הנעילה והכרזה על הזוכים בפרסים השונים. בנוסף, יתקיימו בפסטיבל עשרות פעילויות שונות, הכוללות פנלים, מפגשים מקצועיים, אירוע פיצ'ינג בחסות האיחוד האירופי, הקרנות המיועדות לקהל צעיר, מחווה ליוסף שילוח, תערוכת קולנוע ישראלי והקרנת בכורה לסרט "היסטוריה של קולנוע ישראלי" בבימויו של רפאל נדג'ארי.

הפסטיבל מתקיים השנה בצילו של סכסוך עבודה במוקד הפסטיבל, סינמטק ירושלים. מחר עתידה להודיע שופטת בית הדין האזורי לעבודה אורנית אגסי על החלטתה בנושא סכסוך העבודה בין הנהלת הפסטיבל לועד העובדים. בינתיים, נמצאים העובדים תחת צו ארעי המונע מהם נקיטת עיצומים, לרבות השבתת הקרנות. בעבר איים הועד כי אם לא תגיע ההנהלה להסכם קיבוצי עמם, ישבשו את פעילות הסינמטק ואת פעילות הפסטיבל. כעת, מתנהלות שיחות בין הצדדים, בתקווה להגיע להסכמות בטרם תודיע השופטת את החלטתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully