וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מלחמה לא מבטלת לימודים

נעמה טלמור

10.6.2009 / 18:19

בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה הוקמה בחיפה מערכת "למידה מרחוק" למקרה שהתלמידים לא יוכלו להגיע לביה"ס

כחלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה החליטו בחיפה לעמול במרץ על הכנת מערכת שתאפשר לכלל מערכת החינוך בעיר ללמוד מהבית בעזרת המחשב ללא צורך להגיע באופן פיזי לכיתות. את המודל פיתחה העירייה במטרה לאפשר לימודים סדירים גם בעיתות חירום. במבצע 'עופרת יצוקה' נתקלו אנשי משרד החינוך והרשויות בקשיים רבים בלמידה מסוג זה בדרומה של הארץ, והנושא נמצא כל העת בנסיונות לשפר את היכולת, על מנת להגיע לכך שכל תלמידי ישראל יוכלו ללמוד מהבית בשעת חירום.

450 תלמידים מ–12 בתי ספר השתתפו הבוקר (רביעי) בתרגיל בו נבחנה מערכת "למידה מרחוק". במערכת תוכנית למידה שנתית לכל כיתת לימוד, הכוללת מערכי שיעור, דפי מידע ומשימות, סרטים, מצגות, קישורים למאגרי מידע, שיעורי בית ומבחנים, משחקים ופעילויות הפגה, כולל יכולת להערכה, מעקב ובקרה של המורה על כל תלמיד ותלמיד.

"היום הוכח כי מערכת חינוך יכולה להמשיך ולתפקד ברמה הגבוהה ביותר גם בזמן חירום", אמר ד"ר שמואל ארנון, מנהל המק"מ (המרכז לקידום המחשוב והטכנולוגיה בחינוך), "כל תלמיד, בכל מקום בארץ או בחו"ל, יכול להמשיך וללמוד ולשמור על קשר עם המורה ולקבל ממנו משוב, תמיכה ועידוד גם בזמנים הקשים ביותר".

"זהו יום מרגש, בו אנו עדים למימוש יוצא דופן של רעיון שנולד במהלך מלחמת לבנון השנייה, כאשר אחת התובנות היא שלא ניתן לקיים לימודים בבתי ספר בזמן חירום ומצד שני איננו יכולים להרשות לעצמנו להפסיק את מהלך הלימודים", אמר יונה יהב ראש עיריית חיפה מיוזמי המודל, "מרגשת לא פחות, היא הדרך בה יישמו אנשי התקשוב במערכת החינוך והתרבות של העירייה והמורים את החזון אותו הם מיישמים כיום בשגרה, ככלי לימוד משמעותי וחווייתי במהלך הלמידה".

בחיפה מתגאים כי ייחודו של המודל שפיתחו הוא בכך שמערכי השיעור ותכני הלמידה נבנים על-ידי מורי בתי הספר בעיר, בהתבסס על שיטות ההוראה אותן הם מיישמים כיום בכיתות הלימוד המתוקשבות. הניסוי כלל שיעורים במקצועות שונים, שהועברו מרחוק ע"י המורים באמצעות האינטרנט ודימה מצב בו המורים מלמדים תלמידים השוהים בבית.

"היכולת לשתף עמיתים למקצוע בבניית מערכי השיעור, מעשירה ומשביחה את איכות הלמידה ומאפשרת לכל תלמיד הזדמנות שווה להתבטא, להשתתף ולהצליח", סיפרה שלומית ארצי, רכזת התקשוב של בית הספר התיכון, עירוני חוגים, שזכתה בפרס רוטשילד היוקרתי לחינוך על הישגיהם הלימודיים של תלמידיה, אותם השיגו לדבריה בזכות המערכת החדשה. "לי כמורה, המערכת מאפשרת לראות, להעריך ולתת משוב, גם לאותם תלמידים, שאינם משתתפים בכיתה", סיכמה.

המערכת אליה מחוברים כיום 48 בתי ספר תשרת עד סוף שנת הלימודים הבאה את כל מערכת החינוך העירונית והפרטית. כל אלה בזכות מאות שעות הדרכה, אלפי יחידות מחשב ועשרות לוחות אינטראקטיביים ומקרנים אשר נרכשו מכספי תרומות שהועברו לעיריית חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully