וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א - בין 25 הערים היקרות בעולם

דפנה מאור

10.6.2009 / 14:41

העיר זינקה מהמקום ה-38 ל-24 בדירוג העולמי. מנהטן זינקה ב-67 מקומות, לונדון ומוסקווה ירדו בדירוג

הערים היקרות ביותר בעולם למגורים עבור תושבי חוץ השנה נמצאות בחלקן הגדול באסיה ובמזרח התיכון, בשל פגיעתו הקשה של המיתון בארה"ב ובאירופה. תל אביב מדורגת במקום ה-24 מתוך 370, לפי דירוג שערכה חברת המחקר והייעוץ eca. זאת, לעומת המקום ה-38 שתפסה ב-2008. במקום הראשון נמצאת לואנדה שבאנגולה, ואחריה תופסות ערים יפאניות את המקומות 2-5. קופנהגן, אוסלו, ג'נווה, ציריך ובאזל משלימות את העשירייה הראשונה, אם כי נפלו בכמה מקומות לעומת 2009.

פגיעתו של המיתון הזניקה את יוקר המחייה לזרים בערים ברחבי אסיה, שכן קצב התייקרות המחייה בערים במדינות המערב היה איטי בהרבה מבשווקים המתעוררים. טוקיו היא העיר היקרה ביותר באסיה, בין היתר בשל התחזקותו של מטבע הין מול מטבעות אחרים. בייג'ין ושנחאי, הונג קונג וסינגפור הן בין 10 הערים היקרות ביותר באסיה, לדברי eca.

גם ערים בארה"ב זינקו בדירוג בצורה חדה בעקבות התחזקות הדולר. כך, מנהטן זינקה מהמקום ה-84 למקום ה-17; הונולולו המריאה למקום ה-25 מ-88, והעיר ניו יורק רבתי עלתה ל-33 מהמקום ה-101. בין 50 הראשונות העיר הזולה ביותר לתושבים זרים היא ברצלונה שבספרד.

התחזקות המטבע משנה את התמונה

התחזקותם של מטבעות באסיה מהווה הגורם העיקרי לגידול בהוצאות מחייה של עובדים שמוצבים בהן, לדברי eca. "היואן המשיך להתחזק בשנה האחרונה והין הוסיף 8% מול הדולר האמריקאי. לעומת זאת, מטבעות מערביים רבים, כולל הליש"ט, היורו והפרנק השווייצי, נחלשו. כתוצאה מכך, אנשים המגיעים ממדינות אלו לאסיה יישאו בהוצאות כבדות בהרבה", אמר לי קואן, מנהל אזורי של אסיה ב-eca.יוצאת דופן היא סינגפור, שזינקה למרות ירידה בשער הדולר שלה.

eca מבצעת סקר של עלות מחייה פעמיים בשנה, באמצעות השוואה של סל מוצרים ושירותים ב-370 ערים ברחבי העולם.

באירופה תפסה קופנהגן את מקומה של אוסלו כעיר היקרה ביותר לזרים, לאחר שהקרונה הנורווגית נחלשה. פיחות בשער הרובל מול הדולר, לצד משבר כלכלי קשה הפוקד את רוסיה, הצניחו את מוסקווה מהמקום ה-5 למקום ה-23.

במפתיע, אפריקה מכילה כמה מהערים היקרות ביותר בעולם - וכמובן, גם כמה מהזולות ביותר. מסורו שבמדינת לסותו היא העיר הזולה ביותר למגורים לזרים, והיקרה ביותר היא לואנדה שבאנגולה. הרארה, זימבבואה, שהיתה בעבר היקרה ביותר בעולם, לא נכללה בסקר של 2007 בשל אינפלציה של אלפי אחוזים, אולם הממשלה הרשתה לזרים להשתמש במט"ח והיא חזרה לדירוג במקום ה-180.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully