וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל ברשות: "שתי מדינות - הפתרון היחיד"

ניר יהב

10.6.2009 / 13:39

יממה לאחר ביקורו בישראל, נפגש השליח האמריקאי למזרח התיכון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "אינטרס של העולם כולו"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל נפגש היום (רביעי) ברמאללה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, ודן עימם בקידום המשא ומתן עם ישראל. בתום הפגישה אמר מיטשל כי "יש לנקוט בצעדים ממשיים על מנת להגיע לפתרון שתי המדינות לשני עמים ועל מנת למצוא אקלים נוח לפתוח במשא ומתן".

מיטשל אמר עוד כי ארצו מחויבת לפעול למען שלום צודק וכולל במזרח התיכון. לדבריו, הפתרון היחיד הוא הקמת שתי מדינות, ישראלית ופלסטינית, החיות בשלום זו לצד זו. הוא קרא לשני הצדדים למלא אחר התחייבויותיהם במפת הדרכים: "זה אינו רק אינטרס שלהם אלא אינטרס של האמריקאים, האירופאים והערבים התומכים בשלום".

בכיר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר לאחר הפגישה כי הפלסטינים סבורים כי "העת הנוכחית היא גורלית. איננו זקוקים להתחיל מחדש את הכול אלא לחדש את מה שסוכם עליו, דהיינו הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל". עריקאת מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא מנסה להתחמק מחידוש המשא ומתן ומהפסקת הבנייה בהתנחלויות. לדברי עריקאת, המחלוקות בין ישראל לארה"ב בכל הנוגע לתהליך השלום הן "מחלוקות עמוקות". הוא הבטיח כי הפלסטינים ימלאו אחר מה שהתחייבו לו במפת הדרכים.

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו למיטשל כי "ישראל פועלת לקדם את השלום והביטחון עם הפלסטינים ועם העולם הערבי הרחב". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הפגישה הייתה ידידותית וחיובית והקיפה את כל הנושאים". מיטשל אמר לאחר הפגישה כי "ארה"ב וישראל הן בעלות ברית והקשר ביניהן בלתי ניתן לניתוק.

מוקדם יותר אתמול אמר מיטשל בפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס בירושלים כי "מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל אינה ניתנת לערעור", מיטשל התייחס גם לחיכוכים ולאי ההסכמות בין הממשל בארצות הברית לנתניהו ואמר כי "אלה אינן אי הסכמות שבין יריבים. ארה"ב וישראל הן בעלות ברית וידידות וכך גם יישארו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully