וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקציב מתעלם טוטאלית מהמפוטרים"

פנחס וולף

10.6.2009 / 10:20

מנכ"ל שירות התעסוקה יוסי פרחי תקף בדיון בכנסת את התקציב החדש: "אם התקציב היה גדל יכולנו להחזיר חצי מהמפוטרים למשק"

הגידול באבטלה הוא לא גזירה משמיים. כך טען היום (רביעי) מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי, במהלך דיון על התמודדות עם האבטלה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת שהתקיים לאור דרישתו של ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה). לדבריו של פרחי, הגדלת תקציב המדינה יכולה להחזיר לעבודה לפחות חצי מעשרות אלפי המפוטרים החדשים. לטענתו, "בתקציב ששירות התעסוקה קיבל בתקציב 2009 יש מסר של התעלמות טוטאלית מהמפוטרים. שירות התעסוקה יכול להחזיר לעבודה מחצית מהמפוטרים".

פרחי אמר כי "על הממשלה למצוא פתרון למחצית השניה של המפוטרים. אם התקציב היה גדל היינו יודעים לתת פתרון לעוד 50% מהמפוטרים". עוד אמר פרחי בדיון, כי אותם דורשי עבודה שילמו במשך שנים דמי ביטוח לאומי וכעת, כאשר הם מחוסרי עבודה, המדינה לא נותנת להם אפשרות לקבל את הכסף המגיע להם.

פרחי הציג במהלך הדיון גם את נתוני דורשי העבודה. על פי הנתונים, ישנם 228,000 מובטלים, כאשר 93 אלף מתוכם הם מובטלים קשים שבמשך חודשים ושנים מופיעים ברשימות שירות התעסוקה. על פי הנתונים, צפון הארץ הוא אזור מוכה האבטלה הגדול ביותר: כמעט 11 אחוזי אבטלה שהם 68 אלף דורשי עבודה. בדרום ישנם 46 אלף דורשי עבודה שהם מעט יותר מ- 11 אחוז. המצב בגוש דן מעט טוב יותר יחסית: 40 אלף דורשי עבודה בגוש דן. על פי הנתונים בירושלים יש 19 אלף דורשי עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully