וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצרים תכריז: קץ למשבר בין פתח לחמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.6.2009 / 10:17

גורמים פלסטינים מסרו לעיתון סעודי כי מצרים מתכוונת להכריז על סיום הסכסוך הפנים פלסטיני ב-7 ביולי. "צפויה פריצת דרך בשיחות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"מצרים גמרה אומר להכריז באופן רשמי על סיום המשבר הפנים-פלסטיני בין פתח לחמאס ב-7 ביולי" – כך גילו היום (רביעי) גורמים פלסטינים בכירים לעיתון סעודי. לדברי הגורמים, בכוונת מצרים להסתייע במספר מדינות ערביות לצורך גיבוש הסכם בין פתח וחמאס, ובראשן סוריה הידועה כתומכת בחמאס.

מקורות המוגדרים "מהימנים" מסרו לאתר חדשות המקורב לחמאס כי במהלך פגישתם אתמול בקהיר הציג ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן לראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל הצעה חדשה הנוגעת לפיוס בין פתח לחמאס. על פי המקורות, ההצעה קובעת כי מצרים תלחץ על הרשות הפלסטינית להפסיק את פעולותיה נגד פעילי חמאס בגדה.

מקורות מצרים בכירים מסרו לאתר כי ביקורו של משעל בקהיר התאפשר בעקבות מגעים בין ההנהגה הסורית למצרית. המקורות מסרו כי בימים הקרובים צפויה פריצת דרך משמעותית בכל הקשור לשיחות הפיוס בין פתח לחמאס. לדברי המקורות, הצעדים שנוקטת כעת מצרים לקידום פיוס פלסטיני נובעים מביקורו של נשיא ארה"ב בקהיר, שם הציג את חזונו החדש למזרח התיכון.

בתוך כך, חאלד משעל, ראש הזרוע המדינית של חמאס, אמר אתמול כי הלחץ שנשיא ארה"ב ברק אובמה מפעיל על ישראל בנוגע להקפאת ההתנחלויות הוא "צעד הכרחי בדרך לכינון שלום באזור". משעל אמר את הדברים במסגרת שיחות פיוס בין ארגונו לבין ממשלת פתח המתקיימות בקהיר. דבריו של משעל משדרים נימה פרגמטית לקראת בואו של השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל לרמאללה.

תמיכתו של משעל בלחץ שמפעיל אובמה הוא חלק מניסיונו לגרום לקהילה הבינלאומית לראות בחמאס "גורם חיובי" בחתירה לשלום במזרח התיכון. "הנשיא אובמה מדבר בשפה חדשה, אבל אנחנו מצפים שיופעל לחץ אמיתי על ישראל", אמר משעל. לדבריו, "אנחנו דורשים שישראל תקפיא את ההתנחלויות אבל זה לא המחיר הסופי שאנחנו מצפים לו... למרות שזהו צעד הכרחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully