וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ארה"ב רוצה לרושש את צפון קוריאה?

דני ליבר

10.6.2009 / 8:06

עיתון בסיאול מדווח כי דרום קוריאה סיפקה לארה"ב נתונים על חשבונות בנק צפון קוריאנים, דבר המרמז על הכוונה לפגוע כלכלית במדינה

לקראת הסנקציות החדשות שצפוי האו"ם להטיל על צפון קוריאה, סיפקה דרום קוריאה לארה"ב מספרי חשבונות בנק צפון קוריאנים שנמצאים מחוץ למדינה. כך מדווח היום (חמישי) עיתון בסיאול. לפי הדיווח, דרום קוריאה סיפקה לארה"ב 10 עד 20 חשבונות זרים של צפון קוריאה.

הממשלה בסיאול סירבה להגיב לנושא, אך גורם רשמי בממשלה שסירב להזדהות אמר כי קיים חשד שנעשה שימוש בחשבונות למטרות של זיוף, הלבנת הון וסחר בסמים. החשבונות ממוקמים ברובם בסין אולם כמה מהם נמצאים בשוויץ.

המהלך של סיאול מרמז על הכוונה של ארה"ב לפגוע באמצעות סנקציות כלכליות בצפון קוריאה, שהפרה בצורה בוטה את החלטות האו"ם על ידי שיגור טילי קרקע–קרקע והפעלה מחדש של הכור הגרעיני בשטחה.

צבא רוסיה מסר היום כי ברשותו מידע, לפיו צפון קוריאה נערכת לערוך ניסוי נוסף בטיל בליסטי בימים הקרובים. שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר אמש כי ארה"ב תיירט כל טיל שישוגר מצפון קוריאה ואשר יהווה איום על האינטרסים האמריקאים.

אתמול הזהירה צפון קוריאה, כי לא תהסס להשתמש בנשק הגרעיני שלה "במתקפה חסרת רחמים", אם תוסיף הקהילה הבינלאומית להתגרות בה. ככל הנראה מדובר באיום נגד כוונת הקהילה הבינלאומית להרחיב את הסנקציות על פיונגיאנג, בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה לאחרונה. זאת הפעם הראשונה שצפון קוריאה מתייחסת לארסנל הגרעיני שלה כאופציה התקפית. היא טענה במשך זמן רב כי תוכנית הגרעין שלה מיועדת להגנה עצמית נגד מה שהיא מכנה "הניסיונות האמריקאים לפלוש לשטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully