וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "נקדם את שיחות הפיוס עם פתח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.6.2009 / 20:47

ראש הלשכה המדינית של חמאס נועד ראש המודיעין המצרי ואמר, כי יש ניסיון ברשות הפלסטינית "לעקור את חמאס משורשו"

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר בתום פגישתו עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן כי חמאס ומצרים סיכמו לנקוט בצעדים על מנת לקדם את שיחות הפיוס הפנים-פלסטיני. לדבריו, ארגונו מעוניין בהשגת פיוס במהירות האפשרית אלא שהאירועים בגדה (העימותים בין הרשות לחמאס בקלקיליה - נ.י) מהווים, כלשונו, "מכשול לפיוס".

הוא אמר כי יש ניסיון "לעקור את חמאס משורשו" ותקף את ממשלתו של סלאם פיאד באמרו כי היא "תומכת במפת הדרכים ללא תמורה". מקורות דיפלומטיים בקהיר מסרו מוקדם יותר לאתר חדשות ערבי כי סלימאן ידרוש מהפלסטינים בצורה שלא משתמעת לשתי פנים להתאחד ולפתור את המשבר הפנים-פלסטיני.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר כי נשיא ארה"ב הציג למצרים ולישראל תוכנית לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס פתרון שתי המדינות לשני עמים בתוך שנתיים. על פי הדיווח, המסתמך על מקורות מצרים המוגדרים "מהימנים", תוכנית השלום הוצגה גם לשר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט ולראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן במהלך ביקורם בוושינגטון.

על פי הדיווח, ההנהגה המצרית חשה כי אובמה רציני ביותר ביחס לתוכניתו וכי המכשול היחיד בפני גיבוש עמדה אחידה הוא הפילוג הפנים-פלסטיני. המקורות ציינו כי בשל סיבה זו החליטה מצרים לפתור במהירות האפשרית את המשבר הפנים-פלסטיני תוך התייעצות עם מנהיגים ערבים. בשלב ראשון ביקש נשיא מצרים חוסני מובארק מסלימאן לפעול במהירות על מנת לפתור נושא זה. על רקע זה, נפגש סלימאן עם משעל בקהיר.

  • עוד באותו נושא:
  • חאלד משעל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully