וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן משיב לקדימה: "הם לא מינו שופטים"

עדי שמחוביץ

9.6.2009 / 18:03

שר המשפטים דוחה את הביקורת של האופוזיציה בדבר זהות חברי הוועדה למינוי שופטים. "מי לא בחר בשופטים? אלה שזועמים עכשיו"

שר המשפטים יעקב נאמן, תקף בחריפות את מפלגת קדימה בעקבות הביקורת שהטיחה האופוזיציה במינוי חברי הוועדה למינוי שופטים. בישיבת הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין שהתקיימה היום (שלישי), אמר שר המשפטים נאמן כי "ב-17 מושבי הכנסת, רק שלוש פעמים נבחרו נציגים של מפלגת הרוב באופוזיציה ואז הכל היה בסדר. אין פוצה פה. אני לא חבר בשום מפלגה, אין לזה תקדים. רבותיי, בשנים האחרונות לא מונו שופטים. מי לא בחר שופטים? המפלגה שעכשיו זועמת היא זו שלא בחרה שופטים. בוא נהיה אובייקטיביים".

עוד אמר השר נאמן בהקשר זה כי "לי לא מפריע כל חבר כנסת שמונה לוועדה. העובדה שניתנה לחברי הקואליציה זכות לבחור באופן חופשי היא תעודת כבוד לדמוקרטיה. אני אחפש למינוי שופטים, שופט עם יושרה, שיעשה צדק ויעילות, שאין לו שום כתם על גבו, אחפש שופטים עד כמה שאפשר שבאו מהשדה. השאלה היא ששופט צריך להחליט אם לעצור אדם או לא, לא חשוב אם כתב 30 מאמרים הוא ראוי להיבחר".

השר נאמן התייחס גם לנושא המינויים הזמניים של שופטים בבתי המשפט. לדבריו, "בנושא מינוי זמני, אני בדיעה שהכל תלוי בנסיבות, אבל אני מתנגד לכך שיעקפו את הוועדה לצורך מינוי שופטים זמניים. אם ארצה לעשות כן, אבוא לוועדה ואומר את דעתי בגלוי ובפתיחות כמו שצריך לעשות. בוא לא ניגרר אחרי תקשורת שהיא כולה פוליטית. לא ראיתי אף דעה אובייקטיבית, שאומרת לכם את מה שאמרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully