וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבריטניה עושים כבוד להנרי השמיני

טלי גולדשטין

10.6.2009 / 0:25

גם אחרי 500 שנים, המלך הנרי השמיני נותר דמות דומיננטית. המטבעה המלכותית הוציאה מטבע עליו מתנוססת דמות המלך השנוי במחלוקת

המטבעה המלכותית בבריטניה הוציאה בהוצאה מוגבלת מטבע חדש בשווי חמש לירות שטרלינג לציון 500 שנים לעליית המלך הנרי השמיני לשלטון. לפי דיווח ה-BBC, חלק מהממטבעות יוצרו מפלטינום, אחת המתכות היקרות בעולם, ומחירם לצרכן 4,400 לירות שטרלינג. בעבור האדם מהרחוב הרוצה לרכוש לעצמו מטבע, יוצרו גם מטבעות מניקל, ששוויים 9.99 לירות שטרלינג.

על המטבע מוטבעת דמותו רחבת הכתפיים והגוף של המלך המפורסם. מתחת מוטבעות המילים Rosa Sine Spina, "ורד ללא קוץ", כיתוב שהופיע על מטבעות בשנת 1509. מהמטבעה המלכותית נמסר כי מטרת המטבע החדש היא לכבד את המלך, שדגל בגישת "או שתאהבו או שתשנאו אותי" . המטבעות נושאים גם את ראשי התיבות HR – הנריקוס רקס – המייצגות את המונוגרמה האישית של המלך.

הנרי השמיני עלה לשלטון ב-1509 בגיל 17 לאחר מות אביו הנרי השביעי. הוא התפרסם בעיקר בשל העובדה שנשא שש נשים בתקווה שאחת מהן תלד לו יורש, הקים את הכנסייה האנגליקנית ושם עצמו בראשה ובשל תאבונו העצום.

דייב נייט, מנהל המחלקה למטבעות זיכרון במטבעה המלכותית, אמר: "אהבו או שנאו אותו, הנרי השמיני היה אחד המלכים המפורסמים והמשפיעים ביותר בהיסטוריה. תקופת מלכותו שינתה את פני אנגליה וחשנו כי הכרחי הדבר לציין את התקופה הזו בהיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully