וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אסור להתייצב נגד ארה"ב"

9.6.2009 / 19:41

שר הביטחון מתח ביקורת מרומזת על התנהלות נתניהו: "אין זה נכון עבור ישראל להתייצב בין ארה"ב לבין הניסיון להביא לכינון מדינה פלסטינית"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן עריכת וידאו: רן צימט)

"אין זה נכון עבור ישראל להתייצב בין ארה"ב לבין הניסיון להביא לכינון מדינה פלסטינית לפי חזון שתי המדינות לשני עמים". כך אמר הערב (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק בכינוס המועצה לשלום וביטחון שנערך ברמת גן.

לדבריו, "אין ביטחון שהניסיון לכונן שתי מדינות יצליח, שכן זה לא תלוי רק בישראל. אולם על הממשלה למלא אחר ההתחייבויות של הממשלות הקודמות". ברק הוסיף כי הימנעות מניהול מו"מ שיביא להקמת מדינה פלסטינית עלול להוביל למדינה אחת לשני עמים. מוקדם יותר היום נועד ברק עם השליח האמריקאי למזה"ת ג'ורג' מיטשל.

מיטשל גם נפגש אחר הצהריים עם שר החוץ אביגדור ליברמן. אחרי הפגישות עם נשיא המדינה שמעון פרס ועם שר הביטחון, דנו ליברמן ומיטשל בסוגיות המרכזיות שעל הפרק וביניהן ההתפתחויות האזוריות, כולל האיום האירני, תוצאות הבחירות בלבנון, המאמצים לקידום התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים וכן בצורך במילוי המחויבות של כל הצדדים המעורבים בתהליך: ישראל, הפלסטינים ומדינות ערב.

בשיחה שהוגדרה על ידי משרד החוץ כ"ידידותית", הודגשו בה המשך שיתוף הפעולה והידידות בין ארצות הברית לישראל. הסנאטור מיטשל חזר על "מחויבותה הבלתי ניתנת לערעור של ארה"ב לביטחונה ולרווחתה של ישראל".

מוקדם יותר נפגש מיטשל עם נשיא המדינה שמעון פרס. בפגישה עם הנשיא אמר מיטשל כי "מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל אינה ניתנת לערעור", מיטשל התייחס גם לחיכוכים ולאי ההסכמות בין הממשל בארצות הברית לנתניהו ואמר כי "אלה אינן אי הסכמות שבין יריבים. ארה"ב וישראל הן בעלות ברית וידידות וכך גם יישארו".

פרס אמר למיטשל כי "אני סבור שאנחנו נמצאים בתקופה היסטורית, יש בה שילוב נסיבות שאיש אינו יודע אם יימשכו או יחזרו על עצמן ואיש לא יסלח לעצמו אם נחמיץ את ההזדמנות להגיע לשלום. יש בעיות אך יש גם הזדמנות להגיע לשלום. על הצדדים להתחיל במשא ומתן אינטנסיבי לשלום במסגרתו יהיה ניתן להתגבר על הבעיות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully