וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למיטשל: "אנו פועלים לקידום השלום"

פנחס וולף

9.6.2009 / 23:06

רה"מ נפגש עם השליח האמריקאי למזה"ת ודן עמו בנושאים שעל הפרק. מיטשל אמר לאחר הפגישה כי "הקשר בין ישראל וארה"ב אינו ניתן לניתוק"

(עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"ישראל פועלת לקדם את השלום והביטחון עם הפלסטינים ועם העולם הערבי הרחב", כך אמר הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל. השניים נועדו במשך ארבע שעות מתוכן שעתיים בארבע עיניים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הפגישה היתה ידידותית וחיובית והקיפה את כל הנושאים". מיטשל אמר לאחר הפגישה כי "ארה"ב וישראל הן בעלות ברית והקשר ביניהן בלתי ניתן לניתוק.

מוקדם יותר אמר מיטשל בפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס בירושלים כי "מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל אינה ניתנת לערעור", מיטשל התייחס גם לחיכוכים ולאי ההסכמות בין הממשל בארצות הברית לנתניהו ואמר כי "אלה אינן אי הסכמות שבין יריבים. ארה"ב וישראל הן בעלות ברית וידידות וכך גם יישארו".

פרס אמר למיטשל כי "אני סבור שאנחנו נמצאים בתקופה היסטורית, יש בה שילוב נסיבות שאיש אינו יודע אם יימשכו או יחזרו על עצמן ואיש לא יסלח לעצמו אם נחמיץ את ההזדמנות להגיע לשלום. יש בעיות אך יש גם הזדמנות להגיע לשלום. על הצדדים להתחיל במשא ומתן אינטנסיבי לשלום במסגרתו יהיה ניתן להתגבר על הבעיות".

מוקדם יותר נפגש מיטשל גם עם שר הביטחון אהוד ברק בלשכתו בתל אביב. בפגישה דנו השניים במצב באזור, על רקע קריאתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להסדר אזורי כולל והשלכות הקריאה על הערוץ הפלסטיני והסורי. כמו כן, נדונה סוגיית הבנייה בגושי ההתיישבות, ביישובים באיו"ש וסוגיית המאחזים הבלתי חוקיים. שר הביטחון הביע בפני מיטשל את הדרישות הישראליות בנושאי ביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully