וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "המבצעים הבאים יהיו רחבים מעופרת יצוקה"

יהושע בריינר

9.6.2009 / 12:30

כך התבטא שר הביטחון אהוד ברק לאחר שצפה בתרגיל צה"ל בבסיס שיזפון. בנימין נתניהו: "צה"ל הפיק את הלקחים ממלחמת לבנון השנייה"

"המבצעים הבאים של צה"ל יהיו רחבים יותר מעופרת יצוקה", כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק. ברק צפה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתרגיל "סדרת קרב משולבת" בבסיס חיל השיריון בשיזפון במהלכו הוצג בפני הקהל דימוי כיבוש של כפר סורי בהשתתפות כוחות שיריון, הנדסה, חי"ר וחיל אוויר.

"יהיו למדינה הרבה אתגרים, אך מה שקובע היא יכולת עמידתו ויכולתו של צה"ל והיכולת לנצח בכל קרב", אמר ברק לצוערי בה"ד 1 שצפו בתרגיל. ברק הוסיף כי הלחימה בפועל תהיה בתנאים שונים ממה שראינו היום. היא תהיה קשה יותר גם מבחינת אבידות.

"אסור לכם להשלות את עצמכם. בלחימה יש לדברים נטייה להשתבש ובסופו של דבר השלמת המשימה תימדד על פי אומץ לב ונחישות", ברק הוסיף כי "המבצעים הבאים של צה"ל יהיו רחבים יותר ותובעניים יותר מבחינת עומק וקצב ועם יותר סיכונים ממבצע עופרת יצוקה. אנחנו בדרג המדיני נפעל לכך שהמבחן הזה לא יבוא אך אתם צריכים לנצח בכל מבחן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "בעוד מספר ימים יצוינו שלוש שנים למלחמת לבנון השנייה. אני יכול היום לומר כי צה"ל הפיק את הלקחים מהמלחמה, יישם אותם והוא היום צבא חזק יותר, מיומן יותר וכשיר יותר לטפל באתגרים הביטחוניים הגדולים העומדים בפנינו היום".

נתניהו הוסיף כי "עוצמתו של צה"ל היא הערובה האמיתית לעוצמתנו ולהבטחת עתידנו. רוח ונחישות הם אלו שיכריעו את הקרבות הבאים. הייתה לי תחושה של נוסטלגיה כשהרחתי את הריחות ודרכתי על החול. אמרתי לשר הביטחון, שרק אתמול היינו לוחמים צעירים, ואותה הרוח שהייתה קיימת בחיילים מקום המדינה קיימת גם היום, רק עם יכולות משופרות".

סגן הרמטכ"ל האלוף דן הראל אמר כי "ישראל היא מדינה קטנה אך היא מאויימת כמו מעצמה. יש בפנינו איומים רבים, מארצות רחוקות דרך מדינות שיש לנו עימן גבול. איומים עם נשקים קונבנציונליים ויש גם כאלה שמנסים להשיג יכולות לא קונבציונליות. אל מול כל אלה מעמידה מדינת ישראל את צה"ל וייעודנו הוא להבטיח את ביטחונה של המדינה וביטחון תושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully