וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב שאנס את בתו יפצה אותה כספית

קובי מנדל

9.6.2009 / 12:20

האב נשפט בעבר ל-14 שנות מאסר לאחר שהורשע באונס וניצול קטין. היום הותר לפרסום כי התקבלה התביעה האזרחית של אשתו ובנותיו

בית המשפט לענייני משפחה בקריות התיר היום (שלישי) לפרסום, כי אב שהורשע בביצוע עבירות אינוס במשפחה, מעשים מגונים והתעללות בקטין, חויב לפצות את שתי בנותיו ואשתו לשעבר בסך כולל של 1,610,000 שקלים. הפיצוי הכספי מתווסף ל-14 שנות מאסר בפועל שגזר על האב בית המשפט בשנת 1997. פסק הדין ניתן בעתירתן של האם והבנות, אשר הגישו נגד האב שתי תביעות אזרחיות בגין התנהגותו כלפיהן לאורך השנים.

האב הואשם כי ביצע מעשים מגונים ואנס פעמים רבות את בתו הבכורה, היום בת 27, תוך ניצול היעדרותה של האם מהבית. הפרשה נחשפה על ידי הבת, שהיתה בת 14 כשסיפרה לעובדת הסוציאלית בבית ספרה על מעשי ההתעללות של אביה. כשנחקרה הבת במשטרה התגלה כי אביה נהג להתעלל בה מאז שהייתה בת 9, תחילה במעשים מגונים ולאחר מכן במעשי אינוס ובעילה, לעתים כשאחותה הקטנה ישנה בסמוך.

השופטת מרינה לוי קבעה בפסק הדין כי "האב הפר את חובתו ההורית הבסיסית כלפי בתו ופגע בה במתכוון וביודעין, אך ורק לצורך סיפוק יצריו, זאת תוך ניצול ציני של סמכותו ההורית". השופטת קבעה את סכום הפיצוי בכפוף לחוות דעת, לפיהן נפגע כושר ההשתכרות של הבת והאם לנוכח הטראומה הנפשית שעברו בעקבות מעשי האב והטיפולים הנפשיים שנאלצו לקחת בעקבותיהם.

עוד ציינה השופטת כי "האב עשה שימוש ציני בהליכי בית המשפט, כאשר לא הסתפק במעשיו הנפשעים אשר הביאו לחורבן התא המשפחתי, אלא פעל מתא הכלא במטרה לנשלן מהנכסים המעטים אשר נותרו להן תוך שהוא מגיש תביעה קנטרנית לפירוק שיתוף, שאם תתקבל, תותיר את התובעות בלא קורת גג, בבחינת 'הרצחת וגם ירשת'".

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully