וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: ברכבת התחתית ישבתו ל-48 שעות

עידן דורנר

9.6.2009 / 12:01

אלפי עובדי הרכבת התחתית בלונדון מתכננים לשבות למשך 48 שעות. תנועת הרכבות בבירה תשותק לחלוטין ותפגע במיליונים

אם אתם אמורים לבקר בלונדון ביומיים הקרובים, כדאי שתכינו מראש תכניות להתניידות בעיר: אלפי עובדי הרכבת התחתית בלונדון (המכונה 'אנדרגראונד' או 'טיוב') מתכננים לשבות החל מהיום (שלישי) בשעות הערב למשך 48 שעות, ולשתק לחלוטין את תנועת הרכבות בבירה. מיליוני מקומיים ותיירים צפויים להיתקל בקשיי תחבורה חמורים.

בשביתה צפויים לקחת חלק 10,000 עובדים, בהם נהגים, עובדי תחנות, ועובדי תחזוקה. ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון ואגף התחבורה בעירייה מתכננים שורה של צעדים, על מנת לסייע לתושבים להגיע לעבודה ולסייע לתיירים להגיע לאתרים המפורסמים בעיר. בין היתר יוזרמו לעיר אוטובוסים נוספים, מוניות, ויוקצו מסלולים מיוחדים לרוכבים על אופניים.

ג'ונסון כינה את השביתה "מגוחכת ולא נחוצה", ומתח ביקורת חריפה על מנהיגי ארגון העובדים. "תושבי לונדון והעובדים בה, שעושים כל שביכולתם להתמודד עם המשבר הכלכלי החמור, ייפגעו בשל השביתה הזאת. נעשה הכל כדי להקל על המיליונים שחייהם ייפגעו מההחלטה".

השביתה אושרה לאחר שמרתון שיחות עם ארגון העובדים נכשל. העובדים דורשים שיפור בתנאי השכר וההעסקה שלהם ומניעת פיטורים. מזכ"ל האיגוד בוב קראו אמר כי "לא רק שהעירייה לא באה לקראתנו, היא מתעלמת גם מהסכמים קיימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully