וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 51% סבורים שמותר "להפליק" לילדים

נעמה טלמור וקובי מנדל

9.6.2009 / 11:38

חוסך שבטו - שונא בנו? רוב הנשאלים מאמינים כי במקרים חמורים יש צורך להדגיש בפני הילד את חומרת המעשה על ידי "פליקים"

מסקר שנערך במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה עולה כי 51.1% מהנשאלים סבורים שיש "להפליק" לילדיהם במקרים חמורים כדי להבהיר את חומרת המעשה. 37.8% סברו כי אין מקום לעונש פיזי בשום מקרה. עוד עולה מהסקר כי 58.8% מההורים לא עומדים בביצוע העונשים שהטילו על ילדיהם, וכי 17.6% נזהרים בתגובתם ליד אנשים אחרים.

בסקר השתתפו 534 נשאלים ממרכז הארץ, להם הוצגו 13 שאלות שהתמקדו בנושאי ענישה והצבת גבולות לילדים. 54.12% ענו כי מזכרונות ילדותם ההורים היו לעיתים מתחשבים ולפעמים קשים בענישה, 31.84% ענו שהוריהם היו מבינים ומתחשבים ו-14% זכרו את הוריהם כקשים איתם. 53% מהנשאלים השיבו כי הוריהם מעולם לא הרימו עליהם יד, 17.6% הבהירו כי העונש היה תלוי בחומרת המעשה ו -29.4% אמרו כי נהגו לקבל "פליקים".

על השאלה עד כמה עוזרות עצות מומחים בתקופה האחרונה, בה גוברת המודעות בנושא חינוך ילדים, ענו 21.72% שהם לומדים מעצות מומחים בתחום הילדים, 34.61% טענו שההתעסקות המוגזמת בחינוך הילדים גורמת להם להיות נשלטים על ידי ילדיהם בעוד ש-43.63% ענו שהם משלבים בין שיטות החינוך שלהם לעצות המומחים.

ד"ר עמי שקד, ראש החוג לפסיכולוגיה במרכז ללימודים אקדמיים, אמר בעקבות הסקר כי "במאמר 'חוסך שבטו' אין הכוונה לעונש פיזי אלא להסבר. החינוך מתחיל בבית ולכן המודל של ההורים משפיע מאוד על חיי הילדים ואלימות בוודאי אינה מודל לחינוך נאות".

  • עוד באותו נושא:
  • אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully