וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ מעריך: "ממשלת אחדות בלבנון"

פנחס וולף

9.6.2009 / 11:32

ראש המרכז למחקר מדיני במשרד הסביר כי "אין לחרירי ברירה אחרת". הוא הוסיף כי "לאחמדינג'ד יש סיכוי גדול לנצח בבחירות באירן"

ערוץ הכנסת

(עריכת וידאו: גדי וינסטוק)
באדיבות ערוץ הכנסת

ראש המרכז למחקר מדיני במשרד החוץ, נמרוד ברקן העביר היום (שלישי) סקירה מדינית בוועדת החוץ והביטחון בכנסת. ברק אמר כי "להערכתנו, תהיה ממשלת אחדות בלבנון, כי אין לחרירי ברירה אחרת".

ברקן הסביר על הזירה הפוליטית בלבנון לאחר הבחירות ואמר כי "החיזבאללה רוצה זכות וטו באמצעות שליש משרי הממשלה. חרירי לא ינסה לגעת בנשקו של החיזבאללה אבל לא ברורה עמדתו לגבי זכות הווטו. מערכת שקולה וממוקדת עד היום, וראייתו של חיזבאללה את עצמו כבעל זהות לבנונית ממשיכה להיות רלוונטית גם עכשיו. אנו מעריכים כי זה לא יוביל לפיצוץ בקו הכחול, אבל זה לא משהו ברור".

ברקן התייחס גם לבחירות הצפויות באירן ואמר כי "לאחמדינג'ד יש סיכוי גדול לנצח. עם זאת, יריבו המריא בדעת הקהל, הוא נהנה מהמשבר הכלכלי הלא נעים, ומהבעיה שיש לקבוצות עם הממשלה. האתגר הרפורמיסטי זה לכפות על אחמדינג'ד סיבוב שני. אירן לא רוצה להיות מדינה מבודדת כמו צפון קוריאה, לכן הביקורת שמעלה מוסווי על הכחשת השואה הינה בגלל שהעניין מבודד את אירן בעולם, אבל סוגית הגרעין נותרה להחלטת חמינאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully