וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באירן עוקבים אחר ההתפתחויות בצ' קוריאה"

9.6.2009 / 10:55

ליברמן בוועדת חוץ וביטחון: "באירן הגיעו למסקנה שאם העולם לא מסוגל לעצור את המדינה המבודדת ביותר, אין סיכוי שיעצרו אותם"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר היום (שלישי) בדיון פתוח ראשון בוועדת החוץ והביטחון כי באירן עוקבים בדריכות אחר הטיפול הבינלאומי בצפון קוריאה. "מי שעוקב אחרי הזירה האירנית הפנימית מבחין כי באירן מתקיים שיח אדיר באינטרנט והכי מרתק ממה שראינו זה התגובות באירן על הטיפול של הקהילה הבינלאומית בצפון קוריאה".

"באירן הגיעו למסקנה כי אם הקהילה הבינלאומית לא מסוגלת לעצור את המדינה הכי מבודדת בעולם, אין סיכוי שיעצרו אותם", אמר ליברמן והוסיף כי "העולם הסוני לא יאפשר רק לאירן להיות גרעינית. כלומר, אם אירן תגיע ליכולת גרעינית כל האזור ייכנס למרוץ גרעיני מטורף עם השלכות שאין צורך לפרט אותן".

חיים וקסמן, מנהל המחלקה למניעת טרור במשרד החוץ אמר בדיון כי "על אירן מוטלות סנקציות שונות ויש לכך השפעה על הכלכלה האירנית. בשלב הזה הם מאותתים שלא יסכימו לנהל משא ומתן לפני הבחירות. לנו ברור שמבחינת הגרעין, לבחירות באירן יש משמעות גדולה. המערכת הבינלאומית נמצאת בעמדת המתנה עד לבחירות. הנושא האירני עומד בראש סדר העדיפויות של משרד החוץ היום".

בעניין עימות אפשרי עם אירן ציין ליברמן: "אמרתי במוסקבה שלא נעשה עבודה עבור אף אחד אחר. יש גורמים שדוחפים אותנו לעימות חזיתי עם אירן. מי שצריך לעשות את העבודה זה לאו דווקא ישראל. יפן הרבה יותר קרובה והיא מדינה חשובה בקהילה הבינלאומית. אנחנו לא צריכים לקפוץ ראשונים על כל בעיה שמתעוררת בעולם".

ליברמן התייחס גם לחידוש המשא ומתן באזור ואמר כי "כרגע אנחנו בלב של פעילות מאוד עמוסה. היום מגיע מיטשל, מחר יגיע סולנה, בשבוע הבא יש לנו דיאלוג עם האיחוד האירופי ומשם אמשיך לארה"ב. גם הנאום של ראש הממשלה מעורר הרבה עניין והרבה דברים יקבלו תשובה ברורה באותו נאום בשבוע הבא". ליברמן אמר עוד כי "אנחנו מברכים על הגישה האמריקאית המבקשת להגיע להסדר אזורי, ועל כך שכולם מבינים שיש צורך בשיתוף פעולה".

בעניין משא ומתן אפשרי עם הסורים שאל ליברמן: "על מה ננהל מו"מ אם מראש אנחנו מסכימים לחזור ל- 67', איזה מין צורת ניהול זו? אני מוכן לעלות על מטוס ולנסוע לדמשק אבל בלי דרישות מוקדמות".

בדבריו התייחס ליברמן גם למצבה של ישראל בדעת הקהל העולמית ואמר כי "בשנה האחרונה, עוד טרם כניסתי למשרד, נערך במשרד החוץ מחקר על המיתוג של מדינת ישראל שממנו התברר כי הבעיה מספר אחת ביחסי החוץ של ישראל היא מצבנו בדעת הקהל הבינלאומית. אי אפשר להצליח במדיניות חוץ בלי לשנות את דעת הקהל. אנחנו נתפסים לא טוב. גם כשמדינות חושבות שהן אינן פועלות נכון הן לא משנות את מדיניותן בגלל דעת הקהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully