וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצח הגדול של הבחירות בלבנון: סעד חרירי

9.6.2009 / 8:54

לאחר תחושות הזעזוע והיתמות שחשו אזרחי לבנון עם מות אביו רפיק חרירי, הצליח בנו סעד למלא את החלל העצום. מי הוא סעד חרירי?

המנצח הגדול ביותר של הבחירות לפרלמנט בלבנון הוא בלי ספק מנהיג הרוב בפרלמנט הלבנוני וראש התנועה הפוליטית "אל-מוסתקבל", סעד חרירי. הפוליטיקאי הצעיר והנאה בן ה-39 הוכיח לכל מתנגדיו במערכת הפוליטית בארץ הארזים שהוא מורכב מהחומרים שמהם עשויים פוליטיקאים חכמים, מורכבים, אינטליגנטיים ומבטיחים.

לאחר שראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי חוסל בלב ביירות בשנת 2005, לא תכנן בנו השני, סעד, להיכנס לזירה הפוליטית. עד להתנקשות בחיי אביו הוא למד מנהל עסקים באוניברסיטת ג'ורג'טאון בארה"ב וניהל את אחד מתאגידי הבנייה הגדולים בעולם, אולם האירוע הטרגי השפיע עליו קשות והוא החליט לקפוץ לבריכה הפוליטית הלבנונית ולרשת את אביו בהנהגת התנועה. הציבור הלבנוני המזועזע מרצח ראש ממשלתו האהוב, שנחשב למשקם הגדול של לבנון, מצא נחמה בבנו, סעד חרירי.

חרירי, שירש כ-4 מיליארד דולר ב-2005 מאביו רפיק, השקיע כספים ומאמצים רבים לקראת הבחירות ב-2005. הציבור הלבנוני הכואב והמזועזע הביע בו ובתנועתו תמיכה ומחנהו זכה ב-72 מושבים מתוך 128 מושבי הפרלמנט. לראשונה מזה 30 שנה נשלט הפרלמנט הלבנוני על ידי חזית אנטי-סורית. חרירי החליט בצעד אבירי לפנות את מקומו למי שכיהן כשר האוצר בממשלת אביו, פואד סניורה, שהתמנה לראש ממשלת לבנון.

מתנגד חריף לחיזבאללה

חרירי, מוסלמי-סוני שנולד ב-1970, הפך לאדם המקורב ביותר לסניורה. בדומה לסניורה הוא הביע במשך השנים עמדות אנטי-סוריות ובעד תהליך שלום במזרח התיכון. בנוסף, הוא נתפס כמקורב לממשל האמריקאי ולמערב. למרות שבתקופה האחרונה הוא מיתן מעט את הטון נגד חיזבאללה ואף נפגש עם מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, הוא נתפס כאחד המתנגדים התקיפים של הארגון. קשה להעריך אם חרירי עצמו ימונה לראש הממשלה, אולם ברור כי הוא ימשיך לפעול כדי לשקם את לבנון ולאחד את המפלגות.

בחיזבאללה מאשימים את סעד חרירי בתשלום שוחד ובקניית קולות בבחירות ביום ראשון אולם מאז ניצחונו הסוחף נוקט חרירי בגישה ממלכתית ורומז על נכונות להקים ממשלת אחדות: "אין מנצח ומפסיד. המנצחות היחידות הן הדמוקרטיה ולבנון". ארבע שנים מאז תחושת היתמות שחשו אזרחי לבנון מאז חיסול רפיק חרירי, נדמה שסעד חרירי הוא האבא החדש של הלבנונים. לאחר ניצחון שני ברציפות בבחירות בלבנון ברור לכולם כי החלל העצום שנפער עם מות אביו האהוב, הולך ומתמלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully