וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט חתמה במגמה מעורבת

ניר צליק

8.6.2009 / 23:14

המסחר בניו יורק ננעל סביב קו המשווה כאשר הנאסד"ק עולה ב-0.02% והדאו ג'ונס השיל 0.4%

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת, אחרי שלאורך מרבית היום התנהל המסחר בירידות משמעותיות יותר אך הן התמתנו כשעה לסיומו.

דאו ג’ונס עלה ב-0.02% ל-8765 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.4% ל-1842 נקודות ו-S&P 500 איבד 0.1% ל-939 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.027% ל-3.889%, התשואה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2008.

בגזרת המקרו, אמש אמר המיליארדר ג’ורג’ סורוס כי השפעתה של סין על הכלכלה העולמית תלך ותגדל בקצב מהיר מציפיותיהם של רוב הכלכלנים. הסיבה נובעת מהבידוד של סין מהמערכת הפיננסית העולמית וממעורבותה הגדולה של המדינה בכלכלה, אשר מסייעת להתאוששותה. "במובנים רבים, הבנקים הסיניים הרוויחו מהיותם מבודדים משאר העולם, ולכן מצבם טוב יותר ממערכת הבנקאות העולמית", אמר סורוס, אשר נאם בפני קהל באוניברסיטת פודן בשנחאי. הוא דיבר בשבחה של הכלכלה הסינית, אותה כינה "כלכלה מבטיחה".

הפסדי חברות התעופה בעולם עלולים להגיע ל-9 מיליארד דולר ב-2009, כמעט פי 2 מהתחזית הקודמת, לאחר שהתפרצות שפעת החזירים גרמה נזק נוסף לענף התעופה אשר סבל מהפסדים גדולים בשל המיתון, כך דיווח היום איגוד התעופה העולמי (IATA). הכנסותיהן של החברות צפויות לצנוח ל-448 מיליארד דולר השנה, לעומת 528 מיליארד דולר ב-2008. "זהו המצב החמור ביותר שענף התעופה התמודד עמו", אמר ג'ובאני ביזיגניני, יו"ר IATA. "העתיד שלנו תלוי בהתאוששותן של השותפות שלנו, הממשלות והתעשייה".

קצת על המניות הפעילות

חברת הטכנולוגיה האמריקאית אפל השיקה גירסה חדשה של מכשיר הטלפון הסלולרי iPhone - iPhone 3GS - במסגרת כנס הטכנולוגיה השנתי של החברה בסן פרנסיסקו - Worldwide Developers Conference - בו נוהגת אפל באופן מסורתי לחשוף מוצרים חדשים.

הדגם החדש יגיע למדפי החנויות בארה"ב ב-19 ביוני, ויושק ב-79 מדינות נוספות בעולם עד חודש אוגוסט. המחיר של דגם עם זיכרון של 16 ג'יגה בייט הוא 199 דולר, ומחיר הדגם עם זיכרון כפול מכך, 299 דולרים. כמו כן, הודיעה אפל על הוזלת המחיר של מכשיר ה-iPhone הקיים עם זיכרון של 8 ג'יגה בייט ל-99 דולרים החל מהיום.

יוניוויז'ן, חברת הטלוויזיה ההיספנו-אמריקאית שבבעלות חיים סבן, צפויה למצוא עצמה בחזרה בבית המשפט ביום שלישי, במסגרת מאבקה הממושך עם חברת הטלוויזיה המקסיקאית. טלוויזיה, ספקית התוכן העיקרית של יוניוויז'ן, מעוניינת לשדר את תוכניותיה באינטרנט גם לארה"ב. מהחברה נמסר כי הסכם הבלעדיות בין שתי החברות, שנחתם ב-1992 ותקף עד 2017, אוסר על טלוויזיה להציע את תוכניותיה בארה"ב - גם באינטרנט.

במניות הישראליות, אלווריון, יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית מרמת החייל, תפרוס רשת תקשורת אלחוטית בתקן WiMAX בטייוואן. הרשת, שתוקם ביחד עם חברת התקשורת איספטנט (eASPNET), תכסה את האיזור הצפון מזרחי של מדינת יילן (Yilan) שבטייוואן עבור הממשלה המקומית. החברה סירבה למסור פרטים בנוגע להיקפה הכספי של העסקה, אך בשוק העריכו כי לא מדובר בעסקה גדולה והיקפה הכספי צפוי להסתכם במספר מיליוני דולרים בודדים.

סרגון, יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי, חתמה על עסקת המשך עם ענקית התקשורת ההודית טאטא. החברה סירבה למסור פרטים בנוגע להיקפה הכספי של העסקה, אך מקורות בשוק מסרו כי מדובר בעסקה גדולה ומשמעותית בעבור סרגון. במסגרת הסכם ארוך טווח שנחתם ב-2008 הותקנו כבר מערכות של סרגון בשלושה מחוזות. ההסכם עם טאטא הורחב ובעקבותיו יותקנו פתרונות סרגון ב-10 מחוזות, הכוללים את מחוז דלהי. מסרגון לא נמסרו פרטים גם בנוגע לאורכו של החוזה, אך החוזה המקורי נחתם לתקופה של 3 שנים.

מג’יק, תעשיות תוכנה, יצרנית גלובלית של טכנולוגיית אינטגרציה ופלטפורמת יישומים, דיווחה כי קרן הנאמנות של המרכזים הרפואיים האוניברסיטאיים נורפולק ונורוויץ' בבריטניה, בחרה בפלטפורמת היישומים החדשה של החברה, ה-uniPaaS כפתרון ניהול ואינטגרציה למרכזים רפואיים. בנוסף, תקים חברת מג'יק במרכזים מערכת פנימית, עצמאית וחדשה. היקף העסקה מסתכם בכ-800 אלף שקל.

בית ההשקעות RBC העלה את מחיר היעד למניית צורן מ-12 דולר ל-15 דולר והותיר את המלצתו על "תשואת יתר". בבית ההשקעות כתבו כי על אף העלייה במחיר המניה הם "עדיין מאמינים כי יש מקום לאפסייד במניה". בנוסף,מצפים בבית ההשקעות כי החברה תעקוף את תחזיותיה ברבעון הקרוב.

קרן ההשקעות Satellite KCPS מבקשת להפוך לבעלת עניין בגילת לוויינים. הקרן, שעד כה לא החזיקה במניות החברה, פירסמה הצעת רכש לכ-2 מיליון מניות במחיר של 3.65 דולרים למניה. מחירה של מניית החברה עמד בתום המסחר יום שישי על 3.66 דולרים, מחיר הגבוה ממחיר הצעת הרכש של הקרן, כך שלא מן הנמנע שהקרן תעלה את המחיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully