וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: שחרור אסיר יהודי על כל שחרור פלסטיני

פנחס וולף

8.6.2009 / 20:17

הצעת חוק שהוגשה היום לכנסת מציעה לשחרר אסירים ביטחוניים יהודים בעבור כל אסיר פלסטיני שישוחרר מבתי הכלא בישראל

הצעת חוק שהוגשה היום (שני) בכנסת מציעה כי שחרור אסירים ביטחוניים פלסטיניים יחייב גם שחרור אסירים ביטחוניים יהודיים. על פי הצעת החוק, "לא תמליץ הממשלה בפני הגורמים המוסמכים על שחרור אסירים ביטחוניים, אלא אם המליצה במקביל על שחרור ממאסר של חיילים ואזרחים ישראלים שנשפטו או שהוגשו נגדם כתבי אישום בגין עבירות שנעברו במטרה להגיב או להתגונן מפני טרור נגד אזרחים ישראלים". הצעת החוק קובעת עוד כי הממשלה תחויב להודיע לוועדת החוץ והביטחון על כוונה לשחרר מחבלים.

ההצעה הוגשה בידי ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) וחתומים עליה גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון צחי הנגבי (קדימה) וחברי כנסת מהסיעות ליכוד, ישראל ביתנו, הבית היהודי, האיחוד הלאומי ויהדות התורה. "מטרת הצעת החוק היא לתת תקווה לאסירים ביטחוניים, בכך שהם ידעו שיבוא יום שגם הם ישתחררו", הסביר ח"כ אזולאי לוואלה! חדשות. "למחבלים יש תקווה לשחרור בעצם העובדה שהם יודעים שהם יכולים להשתחרר בהסכמים כאלה ואחרים".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב בין היתר, כי "ממשלות ישראל נאלצות מדי פעם להתערב בהחלטותיהם של בתי המשפט האזרחיים והצבאיים ולשחרר מחבלים שפגעו במשפחות רבות מישראל, כאילו היו שבויים. עניין זה של ערבוב הרשויות הוא אסור במדינה דמוקרטית, וחוק זה בא לאזן במעט עיוות זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully