וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינס: "תהליך ביקורת בחינות הבגרות פגום"

נעמה טלמור

8.6.2009 / 19:56

בעקבות טעויות חוזרות בטפסי בחינות הבגרות התכנסה ועדת החינוך לדון בנושא. משרד החינוך: "כך עובד התהליך כבר 30 שנה"

לאחר סדרה של תקלות חוזרות ונשנות בטפסי בחינות הבגרות ביקש ח"כ אופיר פינס-פז (עבודה) דיון דחוף בוועדת החינוך של הכנסת בנושא. בישיבה התברר כי לא מתבצעת שום ביקורת על טופס הבחינה לפני או אחרי ההדפסה, וטעויות דפוס עשויות להתגלות 15 דקות בלבד לפני תחילת הבחינה.

"זוהי שערוריה. כל תהליך הביקורת של בחינות הבגרות פגום. אין אף איש מקצוע שמאשר את הגלופות ואין אף אדם שבודק את טפסי הבחינה בשלב בו ניתן עוד לתקן טעויות", אמר פינס-פז, "היום נחשף קצה קצהו של קרחון שמחייב בדיקה רצינית הרבה יותר. תראו מה קורה היום לתלמידים: טעויות בבחינה במתמטיקה, אנגלית, פיזיקה, תנ"ך. אסור שתלמידים יעברו את ה'וייה דלורוזה' הזו והגיע הזמן לטפל טיפול שורש בנושא. על המנכ"ל למנות מייד צוות בדיקה חיצוני, בלתי תלוי, לבדיקת הטעויות החוזרות והתקלות בבחינות".

במשרד החינוך טוענים כי השיטה עובדת כך כבר עשרות בשנים, אך אכן ישנה נקודה בעייתית. "תהליך בחינות הבגרות עובד בצורה זו כבר 25-30 שנה. מדובר ב-900 בחינות ולמעלה משתי מיליון חוברות בחינה", אמרה רחלה שיפר מנהלת אגף הבחינות במשרד החינוך, "בעיקרון אמורה להיות ביקורת אחרי ההדפסה אך אנחנו רואים את הטופס 15 דקות לפני הבחינה בלבד וזו נקודה שיכולה להיות בעייתית". גם נציג המדפיס הממשלתי סיפר בישיבה כי לא נערכת אף ביקורת איכות לאחר ההדפסה. "אנחנו מקבלים קובץ ומדפיסים אותו. בעיקרון אמורה להיות ביקורת והגהה, אך במציאות העותק הראשון נחתם ומושם במעטפה", אמר.

נציגי משרד החינוך מסרו במהלך הדיון כי תמונה ועדת בדיקה בראשות פרופ' ענת זוהר, יו"ר המזכירות הפדגוגית, לבדיקת הכשלים שנתגלו. עוד הוחלט כי ימונה מהנדס ייצור לבדיקת מערכת ההגהה ובקרת האיכות של בחינות הבגרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully