וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של 9 חודשים במכירת דירות

גיא ליברמן

8.6.2009 / 20:00

התאחדות הקבלנים: בחודש מאי נמכרו למעלה מ-1,500 דירות חדשות בישראל - עלייה של 10% לעומת החודש המקביל אשתקד

האם הישראלים שבים לקנות דירות בהיקפים גדולים? כלכלני התאחדות הקבלנים והבונים בישראל פירסמו נתונים לפיהם בחודש מאי האחרון נמכרו בישראל למעלה מ-1,500 דירות. לשם השוואה, בחודש אפריל 2009, שאף בו נרשמו עליות במכירות לעומת החודש שקדם לו, נמכרו 1,250 דירות חדשות בישראל - עלייה של 20%. גם בהשוואה לחודש מאי 2008, בו נמכרו 1,372 דירות, נרשמה עלייה של 10%.

מהנתונים עולה כי המכירות בחודש מאי 2009 הן הגבוהות ביותר מזה תשעה חודשים. הקבלנים מעידים כי במקביל להתעוררות בביקושים הם מעלים את מחירי הדירות - דבר שאף בא לידי ביטוי בפרסומים מהשבוע האחרון במדד דה-מארקר ו-yad2 לחודש מאי, שהצביע על עליות מחירים ממוצעות של 1.1%. גם בדיקת מכון גיאוקרטוגרפיה הצביעה על עליות מחירים במאי של 6% בממוצע.

בחברת רוטשטיין, הבונה פרויקטים בבאר יעקב ובנתניה, מדווחים על מכירת 23 דירות בחודש מאי ועל עליית מחירים בשיעורים של 5%-3%. גם בחברת י.ח דמרי, שמכרה החודש 65 דירות, מעידים על עליית מחירים.

לדבריו של אבי זיתוני, המנכ"ל והבעלים של חברת א. זיתוני, שוק הנדל"ן נמצא בשיאו: "השוק רותח, כל האנשים שישבו בסוף השנה החולפת על הגדר, החליטו שאין טעם להמתין יותר. משרדי המכירות מלאים במתעניינים ורוכשים, במהלך חודש המאי מכרנו 15 דירות בפרויקט שלנו בכפר סבא ועוד 8 דירות בפתח תקווה".

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, סיפק הסבר למספרים: "העלייה בביקושים נובעת בעיקר מביקושים לדירות שלא באו לידי מימוש בתחילת המשבר. ברבעון האחרון של 2008 וברבעון הראשון של 2009 רוכשי הדירות ביצעו פחות עסקות כי ציפו שמחירי הדירות יירדו. כאשר המתעניינים נוכחו לדעת כי מחירי הדירות שמרו על יציבות ובאזורים מסוימים אף עלו, הם חזרו לבצע עסקות. גורדון מוסיף כי ההתעוררות בעסקות לא מתרכזת רק באזור המרכז, וגם בערי הפריפריה נרשמה התעוררות במכירות וירידה במלאי הדירות החדשות.

בישראל נמכרות בשנה כ-30 אלף דירות, כמעט מחצית מהן בבנייה עצמית, נתון שאינו נכלל במספרים של התאחדות הקבלנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully