וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך דואגים לחתול לבקן, ולמה צריך לשים לב אצל כלבים פחוסים?

ד"ר איל נחמיאס

9.6.2009 / 8:45

איך דואגים לחתול לבקן, ולמה צריך לשים לב אצל כלבים פחוסים? הווטרינר ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

כלב הצ'או צ'או שלי כבר בן 13, ובשנים האחרונות סובל מכאבים בגב התחתון, רגלו רועדת, והוא מתקשה ללכת. הזנב שלו יחסית נפול, ויש לו מין קימור בגב התחתון. בעסר הוא קיבל קורטיזון, אך לאחרונה ההשפעה פוחתת. מה ניתן לעשות כדי לעזור לו לטווח ארוך?

ניכר כי בכל זאת יש בעיה עצבית כלשהיא ולפי הסימנים יתכן ומדובר באזור הנקרא CAUDA EQUINA (זנב הסוס בלטינית). האזור הוא סוף עמוד השדרה ולחץ על העצבים עלול לגרום לבעיה שכואבת מאד לכלב ומתאפיינת בסימנים שתוארו. אבחון בצילום רגיל קשה מאד וניתן להדגים לחץ על ידי CT (הבדיקה המועדפת) או הזרקת חומר ניגודי (פחות מומלץ היום). קיימת לבעיה זו פיתרון בצורת טיפול תרופתי, דיקור סיני ואף ניתוח לא מסובך אשר עשוי להקל מאד על הסבל של הכלב. בכל מקרה ניתוח לכלב צ'או צ'או בגיל כזה הוא בסיכון גבוה מאחר וגזע זה הוא פחוס ורגיש יותר מגזעים אחרים.

הכלבה שלי בת 11, לברדור מעורבת. לפני כמה זמן הערתי אותה משינה והיא עשתה על עצמה פיפי ולא שמה לב בכלל. זה היה מקרה חד פעמי, יש סיבה לדאגה?

השתנה בלילה או במהלך מנוחה עלולה להיות בעיה של קושי בשליטה על הסוגרים בכלבות מעוקרות - תופעה הקרויה INCONTINENCE. היעדר אסטרוגן בדם (הורמון נקבי) עלול להיות אחד הגורמים, קיים לכך טיפול תרופתי. יש לשלול דלקת בדרכי השתן או בעיות עצביות אחרות אשר עלולות להיות הסיבה. לעיתים שתייה והשתנה מרובה הם גם סימנים שעלולים לסמן תחילתה של סכרת או בעיית כליות או כבד. בקיצור, יש לבצע בדיקת שתן ובדיקת דם כללית כדי לבצע אבחון ראשוני מסודר.

יש לנו חתולה לבקנית ועורה הוורוד מבצבץ מתחת לפרווה, במיוחד בקצוות האזניים. האם דרושה לה הגנה מפני השמש?

בהחלט צודקים וחתולים לבנים עלולים לפתח סרטן, במיוחד בעור בקצות האזניים ובאף. בהחלט מומלץ למרוח על בסיס יומי קרם הגנה בעל מקדם גבוה של 45-60 לפני יציאה ממושכת לשמש. הגידול הנפוץ הוא SCC ( קרצינומה של תאי העור השטוחים) והינו אלים במיוחד. ניתן למרוח על האף וקצות האזניים בעיקר.

שלום דוקטור, לכלב שלי יש דימום מהאוזן שלא נפסק. הוא מסוג מצויץ סיני ויש לו חתך בסוף האוזן. ניסיתי לעצור את הדם אבל אני לא מצליחה. מה עושים?

דימום בקצה האוזן עלול להיות מתסכל ובהחלט טיפול של וטרינר נחוץ כאן. קצה האוזן עשיר בכלי דם גדולים ומדמם בקלות במיוחד כשהכלב מטלטל את האוזן. לעיתים עלול להעיד על בעיית קרישה כלשהי ולמעשה זה אחד הסימנים המקדימים לבעיה חמורה בהרבה בה הדם לא נקרש מסיבות שונות (טפילי דם, המופיליה ועוד). חשוב שתיערך בדיקת דם לתפקוד קרישה מעבר לטיפול הממוקד לאוזן הפצועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully