וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים: "העלמות המס הן מכת מדינה"

יובל מעוז

8.6.2009 / 17:24

יעקב נאמן אמר בכנס לשכת רואי חשבון: "אדם עובר עבירה כלכלית כי הוא סבור שהסיכוי שייתפס שואף לאפס"

"בעיית אכיפת חוקים כלכליים היא בעיה קשה הנוגעת בין היתר גם לפשע המאורגן המתפתח במדינה. אנחנו צריכים לעשות שינוי יסודי בנושא הזה. אדם עובר עבירה כלכלית מפני שכדאי לו. כמה אנשים נכנסים בארץ על עבירות במס? מעטים. צריך שינוי יסודי. אדם עובר עבירה כלכלית מכיוון שהוא סבור שהסיכוי שהוא ייתפס שואף לאפס והסיכוי לשבת בבית סוהר קטן אף יותר", כך אמר היום שר המשפטים, יעקב נאמן, בכנס לשכת רואי חשבון באילת בפאנל שעסק בדיון הציבורי והתקשורתי על חשודים ונתבעים עוד טרם להכרעת הדין.

"מספר העבירות הכלכליות שיש היום בספר החוקים היא כפי שכבר אמרו בעבר, 'כחול על שפת הים'. הסיבה להשתהות ולעינוי הדין היא מספר העבירתו שיש בספר החוקים – אני בא בטענה למחוקק ולא לרשות המבצעת", אמר נאמן.

"צריך לעבור לשיטה של הפיכת עבירות המס לעבירות פליליות. צריך להתיר קנסות גבוהים מאוד. השופט צריך לכתוב פסק דין קצר מאוד, האם החשוד העלים או לא העלים מס, והקנסות צריכים להיות גבוהים פי שלושים מהסכום שהועלם. העלמות המס ייעלמו כך. אין דרך אחרת להתגבר על זה אלא מתוך שינוי יסודי בחשיבה".

"תיקים פליליים בענייני מסים נמשכים שנים. צריך לעבור לשיטה שונה לחלוטין. העלמות המס הן מכת מדינה וכשיש מכת מדינה צריך להילחם בה לא באמצעים הרגילים של המשפט הפלילי", אמר נאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully