וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ לבנון רומז להקמת ממשלת אחדות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.6.2009 / 19:30

סניורה אמר כי "המדינה בעלת היכולת יכולה לכלול את כל הדעות וההשקפות". חיזבאללה: "לא נתפרק מנשקנו. ממשלת אחדות או התנגשות"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש ממשלת לבנון פואד סניורה שיבח היום (שני) את אזרחי ארצו על כך שיום הבחירות עבר באופן דמוקרטי ורמז על אפשרות לכונן ממשלת אחדות לאומית. לאחר פגישתו עם נשיא לבנון מישל סלימאן אמר סניורה: "המדינה בעלת היכולת היא זו שיכולה לכלול בתוכה את כל הלבנונים ואת כל הדעות וההשקפות". לדבריו, לבנון והמזרח התיכון עומדים בפני שלב חדש וכי יש להיערך אליו.

שר הפנים הלבנוני זיאד בארוד הודיע בצהרים באופן רשמי כי המחנה האנטי-סורי בראשות סעד חרירי השיג 71 צירים בפרלמנט הלבנוני ואילו המחנה הפרו-סורי שנתמך על ידי חיזבאללה ובני בריתו השיג 57 צירים בלבד.

בהודעה שפרסם חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, מוחמד רעד, הוא ציין כי המשבר הפוליטי במדינה עדיין קיים ודרש ממפלגות המחנה האנטי-סורי למלא אחר מספר עקרונות, כשהבולט ביניהם הוא אי פגיעה בזכותו של חיזבאללה להחזיק נשק. בנוסף דרש כי יינתנו ערבויות שלמפלגות האופוזיציה, לרבות חיזבאללה, תהיה זכות וטו בממשלה החדשה שתוקם.

חיזבאללה: יש לצרפנו לממשלה

כבר במהלך הלילה, עם היוודע התוצאות הבלתי רשמיות על תבוסת חיזבאללה, נאם חרירי, בנו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי את נאום הניצחון. חרירי הזכיר בנאום את אביו שנרצח, ואמר כי הוא ושאר השהידים צופים במה שקורה בלבנון ורואים כי מתרחשים בה דברים טובים. "אין בבחירות מנצחים ומפסידים. המנצחת היחידה היא הדמוקרטיה והמנצחת הגדולה יותר היא לבנון".

עיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המקורב לארגון הודה הבוקר כי "חיזבאללה חטף תבוסה גדולה" וכתב כי המנצח הגדול של הבחירות, חרירי, צריך לצרף את הארגון לממשלת אחדות: "חיזבאללה נשאר באופוזיציה בעוד שמחנה '14 במרץ' (גוש הרוב האנטי-סורי בראשות סעד חרירי – נ.י) עדיין מחזיק ברוב בפרלמנט. התגובות הראשונות מעידות על כך שהמדינה ניצבת בפני שתי אפשרויות: ממשלת אחדות עם עדיפות לרוב (של חרירי – נ.י) או הליכה להתנגשות שאף אחד לא יכול לצפות את תוצאותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully