וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגלשה בגן המשחקים הפכה למלכודת אש

קובי מנדל

8.6.2009 / 13:13

נויה בוזגלו בת השנתיים נכוותה קשות בעת שגלשה על מגלשה שהתחממה מהשמש. "היא פשוט ניצלתה על הפלטה הלוהטת כמו שניצל"

כבר שבוע ימים שוכבת במחלקת ילדים בבית החולים כרמל בחיפה נויה בוזגלו בת השנתיים שסובלת מכוויות קשות בשתי רגליה כתוצאה מבילוי תמים בגן המשחקים שבגן האם בחיפה. "יצאתי ביחד עם שתי בנותי - נויה בת השנתיים ושקד בת השש, לעוד צהריים נעימים של בילוי משותף בגן המשחקים שבמרכז הכרמל" סיפר אייל בוזגלו, אביה של הפעוטה. "זהו גן גדול ויפה ואנחנו מרבים לבקר ולשחק בו עם עוד עשרות ילדים, נויה ושקד עלו על המגלשה, כשנויה ניגשה ראשונה לגלוש. פתאום הבחנתי בנויה צורחת צרחות שהקפיאו אותי במקום".

נויה, שהתכופפה כדי להכנס לתוך המגלשה, רכנה על ברכיה על המשטח שלפני המגלשה. המשטח המתכתי, שלהט מחום שמש הצהריים הקופחת, פשוט נדבק לרגליה ולא איפשר לה לזוז, תוך שהפלטה הלוהטת "מטגנת" את ברכיה של נויה בחום עצום של עשרות מעלות.

"תוך שניות הגעתי לנויה הצורחת וראיתי שמשטח המגלשה שאמור היה להיות מכוסה בחומר בידוד פלסטי היה גלוי וחשוף לשמש", סיפר בהתרגשות אביה של נויה. "נויה שלי פשוט נצלתה על הפלטה הלוהטת כמו שניצל על האש, תוך שהיא צורחת מפחד וכאבים. ראיתי שהיא מנסה לקום בעזרת הידיים אבל החום הלוהט של הפלטה לא נתן לה לשים ידיים ולקום, גם משקל הגוף שלה לא נתן לה לעמוד וכך היא פשוט שכבה מטוגנת על הפלטה צורחת לשמיים ובלי שום יכולת לזוז".

נויה הובהלה במהירות לחדר המיון בבית החולים כרמל שם היא הוכנסה מיד לטיפול בחדר הטראומה. ד"ר גיל תמיר מומחה הכללית ורופא ביחידה לכירורגיה פלסטית בבית החולים כרמל שטיפל בנויה סיפר כי "נויה הגיע למיון עם כוויות קשות מדרגה 2 בשתי הברכיים ומיד התחלנו בטיפול בחומרים מונעי זיהום במטרה לעצור את הנזק של הכוויות. היא קיבלה טיפול ראשוני בשטח, בבית מרקחת קרוב וזה מאוד עזר".

ד"ר תמר עציוני ממחלקת ילדים בבית החולים מעדכנת כי נויה בת השנתיים מגיבה יפה לטיפול וכי חלה הטבה במצבה הכללי ובכוויות. אך לדברי ד"ר עציוני, למרבה הצער על רגליה של נויה יוותרו צלקות בולטות כתוצאה מהכוויות. "הכוויה של נויה ברגליים היא קשה וכואבת לנו מאוד " אומר אייל אביה של נויה, "אבל הכוויה היותר קשה היא בתודעה של נויה, היא כל הזמן אומרת לי שהיא לא רוצה לראות יותר גני משחקים ושיש לה טראומה ממגלשות. ואת זה כנראה קשה יותר לרפא".

מעיריית חיפה נמסר כי במתקן המשחקים "גן האם", כמו במתקני משחק אחרים, קיימים חלקים העשויים מתכת. השימוש במתקן מיועד לגילאי 4 ומעלה – כפי שמורים השלטים המוצבים במקום. זו הפעם הראשונה בה מתקבלת תלונה בנושא התחממות המתכת במתקני משחק. בעקבות המקרה הזמינה העירייה בידוד מיוחד שיונח על המתקן על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

  • עוד באותו נושא:
  • גן משחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully